Hlavní navigace

Michel Fleischmann: Mafra chtěla za Óčko víc, než jsme byli ochotni dát

6. 2. 2012
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor: 115393
6. 2. 2012

Jednání o vstupu mediální skupiny Lagardere Active ČR do hudební televize Óčko, případně o prodeji celé televize tomuto mediálnímu domu, skončilo na otázce ceny. Současný majitel Óčka, vydavatelství Mafra, požadoval vyšší sumu, než byla Lagardere ochotna zaplatit. Ekonomickému deníku E15 to řekl prezident Lagadere Active ČR Michel Fleischmann. Zároveň odmítl vizi, že by se Lagardere měla stát jen menšinovým podílníkem Óčka.

K TÉMATU: Óčko vlastníka nezmění, jednání Mafry s majitelem Evropy 2 nedopadlo

Jednání probíhala několikrát. Je pravda, že nyní na konci roku byla trochu intenzivnější, připustil Fleischmann. Ačkoli lidé z oboru předvídali, že k prodeji Óčka ke konci roku skutečně dojde, konečná dohoda zkrachovala na odlišných představách o ceně a vizi dalšího rozvoje Óčka. Naše vize a jejich vize o tom, co by se mohlo stát a jak bychom mohli spolupracovat, se liší, říká šéf Ladardere. Podle informací DigiZone.cz se Mafra nechtěla vzdát významného podílu v Óčku, ale zároveň po Lagardere požadovala masivní investice do rozvoje této hudební televize.

ČTĚTE TAKÉ: Óčko zřejmě změní vlastníka, zájem má majitel Evropy 2 a Frekvence 1

Na stole jsou v zásadě dvě varianty: buď joint venture, anebo Óčko odkoupíme celé, řekl listu Fleischmann. Zároveň ale odmítnul představu o menšinovém podílu Lagardere v Óčku, nebo o rozdělení podílů mezi touto skupinou a Mafrou na půl. Naše skupina nikdy nešla na joint venture 50 na 50, vždy jsme chtěli majoritu, uvedl šéf české pobočky Lagardere. Cenu, jakou si Mafra řekla za odprodej většinového nebo stoprocentního podílu v Óčku, nechtěl specifikovat: Takové věci se neříkají.

NAPSALI JSME: Óčko pod novým majitelem? Mohlo by využít zázemí MCM i Evropy 2

Koncem minulého roku se přitom Fleischmann tvářil, že obchod je na spadnutí a i uvnitř Lagardere se zaměstnanci připravovali na to, že vedle rádií a internetových projektů rozšíří záběr i na televize. Ostatně, Lagardere o vlastní televizní stanice v Česku usiluje už delší dobu, v letech 2004 až 2006 se zúčastnil vůbec prvního licenčního řízení na nové digitální televize. Předložil tehdy projekty stanic TE2 a TF1, které vycházely ze zázemí rádií Evropa 2 a Frekvence 1, které skupině patří.

ebf - tip - debata

Naší vizí je společnost, která bude dělat rádia, internet a televizi. Vedou se nám rádia, celkem se nám vede na internetu, ale pořád se nám nevede v televizích. Co se týče formátu televizní stanice, máme blízko k lifestylu, k cílové skupině mladých lidí, vysvětlil Fleischmann v rozhovoru pro E15. Zajímavá by podle něj byla ale i spolupráce s Mafrou. Budování úplně nové televize „na zelené louce“ v současné době nemá podle Fleischmanna v Česku smysl.

Pokud by se skupina Lagardere nakonec s Mafrou dohodla, je podle svého prezidenta připravena do tří let vytáhnout Óčko ze ztrát. Čekáme na to, jakým způsobem přistoupí akcionáři Mafry na naše nabídky. Již několik měsíců ale není nic nového pod sluncem. Nechci nic předjímat, ale nevidím to příliš reálné, říká však Fleischmann. Lagardere podle něj dostala i nabídku na vstup do televize Barrandov, ale vize obou mediálních skupin se zásadním způsobem liší.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).