Cile jen vyjimecne urcuje CEO. Muze je spoluvytvaret, muze je navrhovat, ale pokud CEO neni zaroven majitel/dozorci apod. tak mu ty cile jdou odjinud.
A organizace jako TV nemusi plnit obratove cile, ale smankote, proc by nemohl tlacit na efektivitu? To je vcelku bezny parametr a pokud je pro jeho chlebodarce tento parametr dulezity, muze jej jako CEO dostat do sveho hodnoceni.
V soukrome sfere bezne komercni spolecnosti treba zase nebudou resit parametry, ktere on musi plnit. A sledovanost je za mne jednim z extremne dulezitych parametru, ovsem samozrejme s ohledem na typ poradu. Prootze pokud ma CT ze zakona sve povinnosti npar. mit i tvorbu pro minoritni skupiny, tak u nich proste KPI nemuze byt celkova sledovanost, ale neco jineho.
Na druhou stranu, pokud ma hlavni zpravodajstvi, tak zde naopak sledovanost jako KPI je na miste, protoze je to jeden z porovnatelnych poradu.
A pokud jako CEO dostane i ukol delat vlastni tvorbu pro hlavni vysilaci casy, tak je na miste, aby tvoril to, na co pak budou lidi koukat.
Toto asi bude znít jako kontroverzní názor, ale tohle není nějaký extrémně vysoký plat na to, jak velkou organizaci vede. V soukromé sféře by si jako ředitel podniku se 6 mld. obratu nejspíš vydělal víc.
Česká televize si zaslouží zprivatizovat protože stát tu není od toho, aby natáčel detektivky. Ale když už to dělá a provozuje takovouhle obří firmu, tak holt potřebuje nějakého ředitele a toho musí zaplatit.