Měření sledovanosti se vzpamatovává z počítačového útoku, dorazila první data

6. 4. 2020

Sdílet

Peoplemetr Autor: Nielsen Admosphere

Společnosti Nielsen Admosphere, která na českém televizním trhu zajišťuje měření sledovanosti pomocí peoplemetrů, se podařilo kompletně obnovit činnost. Její systémy na konci března ochromil ransomware, kvůli kterému skoro týden nemohla tuzemským stanicím poskytovat klíčová data o úspěchu pořadů nebo podklady pro vyhodnocování reklamních kampaní.

Potvrzujeme, že nastane kompletní obnovení plné funkčnosti společnosti Nielsen Admosphere a Adwind Software a jejich služeb,“ oznámila ředitelka firmy Tereza Šimečková. „Maximálně se nyní soustředíme na to, abychom co nejdříve doručili data vytvořená pomocí obnovených systémů,“ dodala v e-mailu pro klienty.

Funkčnost nástrojů pro plánování a vyhodnocování reklamních kampaní byla plně obnovena už minulý týden. Dnes do televizních stanic dorazila data o sledovanosti za pondělí 30. března 2020 a úterý 31. března 2020. Další budou následovat.

„Výpadek dat je velkým problémem pro celý televizní a mediální trh, zvlášť v době, kdy televize jako médium stoupá na důležitosti a je pro obyvatele hlavním  informačním zdrojem. Již týden nemáme k dispozici zpětnou vazbu o našich programech. Tato situace nás ovlivňuje v každodenní činnosti, Českou televizi zejména z programových důvodů. Zpožděná data, která věříme, že dostaneme v řádu hodin, by dle realizátora výzkumu měla být plně reprezentativní,“ přiblížila na dotaz Digizone.cz Renata Týmová, která vede výzkumy a analýzy v České televizi.

„Chybějící data sledovanosti pro nás představují ztížení práce ze dvou pohledů. Prvním je správa reklamních kampaní, která nemůže probíhat na denní bázi jako obvykle, druhým je fakturace již ukončených reklamních kampaní. I přesto pro nás zůstává na prvním místě cíl uspokojit potřeby našich klientů, zadavatelů televizní reklamy na straně jedné a samotných televizních stanic na straně druhé. Věříme, že se nám to podaří i za aktuální situace,“ doplňuje ředitelka firmy Atmedia Michaela Vasilová.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).