Matějka a Fryc investují do virtuální reality. Golem bude největší VR atrakcí v Evropě

16. 2. 2018

Sdílet

Golem VR od DIVR Labs
Golem VR od DIVR Labs

Karlínští vývojáři DIVR Labs zabývající se virtuální realitou (VR) na přelomu dubna a května tohoto roku v Praze spustí dle svých slov největší VR atrakci v Evropě. Jde o projekt Golem VR, který bude instalovaný v několikapatrové hračkárně Hamleys v centru Prahy.

Tvůrci v obchodě obsadí 300 metrů čtverečních. Hráči si na záda nasadí batoh s výkonným počítačem a na hlavu VR headset. Toto řešení umožňuje relativně pohodlně se pohybovat v prostoru bez nutnosti manipulace s kabely, které VR brýle s počítačem spojují. Na podobném řešení dělají i čeští VRgineers, kteří se spojili s firmami Nvidia a HP Inc.

Golem VR má v osmi úrovních ukazovat Prahu v 16. století, kde se budou řešit rébusy, interagovat s prostředím a podobně. Golem je dělaný až pro tři hráče.

O DIVR Labs jsme na Lupě více psali v našem článku. Studio poskládalo několik tvůrců videoher a peníze na jeho financování vložili šéfové a zakladatelé společností IceWarp (Adam Paclt, náš rozhovor) a Spaceknow (Jaroslav Javornický, náš rozhovor), Reflex Capital Ondřeje Fryce a Nextech Ventures Josefa Matějky.

Investice dosáhla na milion dolarů. Majoritu 58,5 procenta ve firmě drží zakladatel Adexpres Jan Galonek, Javornický s Pacltem mají 31,5 procenta a Matějka 10 procent. DIVR začali s VR titulem Blue Effect a nyní pracují také na hře Vronin.

Investici nedávno získala také další česká firma zaměřená na virtuální a rozšířenou realitu. Pocket Virtuality získali desítky milionů. Společnost rozjel mimo jiné spoluzakladatel Bohemia Interactive.

VR atrakcí je v Česku k vidění více. Na Lupě jsme průběžně informovali o tom, jak se v různých městech otevírají VR herny. Jednu má na starost i společnost Keen Software House Marka Rosy. V Praze je rovněž k vidění VR provedení Proměny Franze Kafky.

Takto vypadají VR herny v Česku:

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Reportér Lupa.cz a E15. O technologiích píše také do zahraničních médií.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).