Nejsledovanější slovenská televize Markíza, kterou stejně jako českou Novu vlastní mediální skupina CME, by mohla v dohledné době spustit více než jeden další tematický kanál. V rozhovoru pro server Mediálne.sk to řekl Gorazd Slaka, ředitel pro programové služby CME na Slovensku, který donedávna dohlížel na multikanálovou strategii CME ve Slovinsku.
Slovinsko s počtem obyvatel méně než dva miliony má možnost sledovat více než 50 kanálů ve slovinštině (pět z toho s národním pokrytím) a více než 60 zahraničních kanálů. Na Slovensku žije pět milionů obyvatel…
prohlásil Slaka. Nepotvrdil však spekulace, že druhý program Markízy, který by měl zahájit vysílání v prvním čtvrtletí příštího roku, se zaměří na ženy. Mohu potvrdit, že CME Group má ambice uvést na trh tematický kanál zaměřený na speciální skupinu diváků,
řekl pouze.
Termín startu nového kanálu se podle Slaky dozví veřejnost „už brzy“. Markíza poněkud zaostává za druhou slovenskou komerční televizí Joj, která svůj druhý program, filmový kanál Joj Plus, spustila 5. října. Stanice vysílá prostřednictvím satelitu, kabelové televize a IPTV.
Konkurence je klíčem k posilnění televize jako takové – je hybnou silou pro již existující kanály k rozvoji jejich obsahu a investování do kvality, a také pro rozvoj nových kanálů. Hlavní benefit této konkurence je takový, že diváci dostanou vyšší kvalitu a větší výběr,
zhodnotil konkurenční projekt Joj Plus Gorazd Slaka.