Je to dulezite. Kdyz to 90% lidi odmitne, muze to Seznam zajimat :D
Problem neni platit. Problem je, ze dneska se par korun plati za temer cokoli a kdyz se to secte, uz to je docela zajimava castka k premysleni o tom, jestli musim mit vsechno co existuje a nebo se omezit.
Pak je tam jeste ta informace o tom, ze kdo pomaha, bude mit slevu. Obcas jim poslu nejakou informaci o zmenach, pripadne fotografie. Budu asi jeden z mala, co s Androidem nepouzivam sluzby Googlu. Naucil me to sam, kdyz aktivne blokoval vyuzivani techto sluzeb na WP. Bohuzel ale Mapy jsou dobre hlavne na ty mapy, na hledani ruznych prodejen, podniku a podobne je lepsi pouzit ty googlovske. Tam je zase problem poznat, co je trava, mesto a silnice.
Zaplaťpámbu!
Problém byl v tom, že jednak byly mapy.cz integrované do kdejaké služby, druhak spousta lidí posílá adresu ve formě odkaz na Mapy.cz
, takže například obchoďáci nevěděli, kde hledat zákazníka. (A když máte objednané zboží, zvolíte doručení do výdejny - a místo výběru výdejní služby vidíte jen prázdnou bílou stránku, tak to taky nepotěší.)
Epizoda na internetu je všechno zadarmo
byla zřejmě tak krátká, že jsem ji nezaznamenal. ;oD
Od počátku jsem za Internet
platitl. Platilo se vždy za vše aktivní
: za webhosting, za e-mailový server, za doménu... Zdarma bylo jen to, co někdo jiný zaplatil.
Nemám - a nikdy jsem neměl - problém platit za něco, co reálně potřebuji nebo chci. Nevadí mi platit za zpravodajství (pokud mne zajímá), za software, za služby.
Ale vadí mi platit za služby, které nechci používat, za věci, které mi byly vnuceny, a které z velké části existují jen proto, aby nalákaly dostatek uživatelů a následně je zkasírovaly.
Zek:
Odmítám platit za něco, co vyloženě nepotřebuji, čili reklamy, zpravodajství, sociální sítě a t. d. Takže pokud to není na netu zdarma a nedovolí mi to anonymní přístup se zapnutým blokováním reklam, tak na to s lehkým srdcem kašlu! Žil jsem před internetem a docela dobře, takže budu klidně žít i bez něj.
Jarry:
Výroba reklamy je byznys, kterým se živí spousta lidí, kteří by se jinou prací uživili jen stěží a rozhodně ne tak dobře. Takže tato mafie bude dělat vše pro to, aby měla korýtka jistá i nadále. Jedinou obranou je blokování tohoto svinstva a hromadný bojkot všech, kteří se rozhodli nám reklamy vnutit za každou cenu. (V TV lze přeskočit na jiný kanál, nebo tu bednu natvrdo vypnout. Na netu je potřeba přepnout prohlížeč do anonymního režimu, zakázat veškeré šmírování a nainstalovat kvalitní blokovač reklam).
Vy asi o ni nic nevite, vsem ostatnim je to ale jasne. Premiova sluzba bude uplne stejna jako je ta co je dnrles a free sluzba bude takova holota, ze bude nepouzitelna. Neb tak se to dnes dela a delalo uz za rudeho kmera. Jakmile zacne sluzba monetizovat, protoze se uz citi, tak zacne free verzi osekavat.
Ten nešvar s odkazy na Mapy.cz se rozšířil především proto, že to perfektně fungovalo - a nic to nestálo. Oni by to nedělali, kdyby to příjemce (my
) nemohl použít.
A pak to najednou fungovat přestalo.
Tohle není nic, co by běžné uživatele/zákazníky nějak limitovalo.
Kdyby to bývalo vyžadovalo aktivní spolupráci příjemce/návštěvníka webu, neměli by to tam. Ani oni si nevybírají budeme dělat business jen s tím, kdo má povolení scripty Seznamu
.
Ona by jim to možná zaplatila i firma, ale nefungovalo by to:
1.- nepřihlašují se a nesmí se na žádné nefiremní weby přihlašovat,
2.- máme odfiltrované scripty Seznamu (Google....) na proxy serveru, což poněkud zvyšuje (pocit) bezpečí a dost šetří přenos dat, takže jim jen naskočí prázdná bílá stránka.
To druhé by možná bylo řešitelné, protože to je technická záležitost, ale to první je politické rozhodnutí a s tím nikdo z nás ani nepolemisuje.
Pokud byste i našel, nejspíš bude dražší.
Jenže tady nejde o to, kolik platím, ale o skutečnost, že mi tam prostě najednou (aby odůvodnili zdražení) přidali nevypnutelná data.
Aby to bylo zajímavější, tak mi právě převedli čistě datovou SIM-ku na tarif s neomezeným voláním a neomezenými SMS do všech sítí. Jak to využiji na tom modemu, netuším - ale budu platit o 90 Kč měsíčně víc. ;oD
Jak to tak čtu asi bych nechtěl být váš zákazník ("zákazníci si umysleli", "chyba je na straně odesílatele"...).
Jako zákazník se chovám tak jak je pro mně výhodné, pokud se mnou chce někdi dělat byznys tak je na něm a't se přizpůsobí. Pokud zákazníci dávalí jako kontakt jako link do mapy.cz tak čekám že firma zařídí ať je obchodníci můžou používat.
Oni ti obchoďáci ty Mapy,cz reálně sami aktivně nevyužívají. Jen si prostě někteří zákazníci usmysleli dávat mapu do patičky e-mailu, nebo odkazovat se na Mapy.cz na stránkách s kontakty.
Doposud to bez problému fungovalo: na prosté zobrazení pasivní mapy nebylo třeba ani cookies, ani scriptů. Jen teď to začíná a končí přesměrováním na bílou stránku, se kterou nejde nic.
IMHO je tedy chyba hlavně na straně odesílateke.
Technicky to lze řešit na úroveň které scripty povolit
- pak zůstane jen otravné potvrzování souhlasu se sledováním pokaždé, když restartujete prohlížeč.
Ale přihlašovat se k nefiremním stránkám je prostě zakázané. (Až na několik pečlivě sledovaných a pravidelně obnovovaných a revidovaných výjimek - takže já například můžu na Oracle, protože to opravdu je potřeba.)
Naštěstí Seznamáci dostali rozum a ty Mapy.cz nemusíme řešit.
Tak jasně, snahou každého operátora je podojit zákazníka co nejvíc to jde. Ale i tak existují alternativy (a to veřejně dostupné, žádné podpultovky), např. neomezené volání za 249 Kč: https://eshop.laudatio.cz/tarify/laudatio-neomezene-volani/
bez přezdívky:
Ano. Pokud mi někdo napíše, že jsem věrný zákazník, že si mne váží, ale... vím, že je nejvyšší čas zvednout kotvy a jít jinam. Být loajální zákazník, stejně, jako loajální zaměstnanec, se nevyplácí. Protože podle podvodnikatelů všeho druhu je poajální zaměstnanec ten, co pracuje za dva a spokojí se s poloviční mzdou a loajální zákazník vůl, který se nechá bez protestů vydojit na krev.
14. 5. 2024, 10:51 editováno autorem komentáře
Naprosto nemusi, pokud zustanou na verzi zdarma a pokud je verze zdarma zivotaschopna. Nevime, co bude premiova verze a na koho bude cilena, muze to klidne byt draha sluzba pro nejake specialni pouziti, treba pro podtreby dopravcu nebo cokoli jineho (nehodlam moc spekulovat), kde vam nemusi vadit, ze si ji nepredplati 99 % lidi, zbyle procento klidne muze platit tolik, ze se premium verze vyplati.
11. 5. 2024, 17:33 editováno autorem komentáře
Ona ta bílá smrt
ale funguje přesně tak, jak má - a dokonce to není v rozporu s tím, co ta stránka slibuje:
a) máte možnost platit 79 Kč měsíčně, přihlašovat se, data se budou sbírat dál, ale reklamy dostanete bez personalizace,
b) souhlasíte s personalisovanou reklamou a sběrem dat - a proto je nutné povolit scripty, ukládání cookies a nic neblokovat (však jste s tím souhlasil...),
c) můžete to okno s klidem zavřít a jít jinam.
Kdybych to přirovnal vašem příkladu s restaurací a švédským stolem:
a) můžete si předplatit, dostanete kartičku, a berte si, co hrdlo ráčí,
b) vezmete si letáčky, vyplníte adresu (kam vám budou chodit další), a u každé ho jídla, které si naložíte na talíř, napíšete svůj kód, aby se vědělo, co vám chutná,
c) jdete do jiné restaurace. ;o)
Bez přezdívky:
Jakmile se cokoli začne monetizovat, tak to většinou brzy odejde do kopru. Ti hloupí zaplatí, a protože jsou hloupí, budou platit čím dál, tím víc, protože ti chytřejší si najdou jinou alternativu. Takže návštěvnost začne klesat, což bude ,,kvalifikovaný" důvod k dalšímu zdražení, tím pádem klesne návštěvnost opět a nakonec to skončí krachem.
Problém je, když se to nasčítá Ona totiž spousta věcí byla zdarma, tak byl člověk přihlášen na co šlo. A tím, jak se postupně za vše začíná platit, což je rozhodnutí majitele a naprosto normální, začíná měsíční platba pomalu narůstat.
Už před deseti lety jsem si říkal, že by nebylo špatné platit za přečtení jednoho článku desetník.
Sám si toho platím tolik, že se bojím zjišťovat kde co mám a kolik mi těch "pár" desetikorun měsíčně celkem udělá.
jby:
Tak to rozhodně nehrozí. Změna je pouze v tom, že na www.seznam cz se sice stránka zobrazí, ale dole vykoukne zredukovaná ,,bílá smrt" s tím, že se chtějí dohodnout, jak a jakými reklamami se necháte otravovat a, samozřejmě, musíte zadat osobní údaje, a vypnout blokátory, aby vás mohli šmírovat. Když budete mít v prohlížeči nastavenou ochranu soukromí na Přísnou, anonymní režim a zákaz šmírování, zobrazí se po kliknutí na ,,jdeme na to" chybová hláška, takže Seznam se snahy o kradení osobních dat, šmírování a vnucování reklamního hnoje nevzdal, jen to udělal poněkud méně brutálním způsobem. Kdybych to měl k něčemu přirovnat, tak k restauraci, kde je švédský stůl, ale pokud si povinně nevezmete kousek od úplně všeho, tak vám vybrané jídlo a pití okamžitě seberou a vyhodí vás. Zásada toho, čemu se říká kapitalismus je, že zákazník je král a dostane, co si poručí, ne, že mu bude nějaký nenažraný hejhula vnucovat, co je pro něj výhodné. Takže na Seznam a jeho pofidérní služby, jakož i na vše, co nejde používat v režimu anonymního prohlížení, házím bobo. Bez Seznamových drbů se obejdu, ostatně na Centrum jsou také, místo Mapy CZ si pustím Tourmapy, (mají výhodu, že si mohu vybrat, co chci konkrétně najít, takže výstupy jsou přehlednější) a Seznam ať sponzorují ti hloupější.
RRŠ:
Ano, je to výborný a jednoduchý způsob, jak zjistit, jestli je váš prohlížeč děravý, nebo ne. Totiž pokud s tou bílou smrtí začnete komunikovat a dočkáte se čehokoli jiného, než chybové hlášky a žádosti o vypnutí blokátorů, znamená to, že váš prohlížeč je děravý a dělá si ne to, co chcete vy, ale to, co chtějí ti, kteří vaše data bez náhrady kradou a zneužívají. Takže když už bych někomu dal k dispozici svoje data, tak jedině když mi jako protihodnotu poskytne ne otravný reklamní hnůj, ale aspoň 50% toho, co na nich vydělá a to okamžitě a trvale.
A u obou možností volím pouze a jedině za C/!
A to, co Seznam chce a jak diskriminuje ty, kteří s kradením svých osobních dat nesouhlasí je v rozporu s GDPR! Protože PŘIMĚŘENÝ výdělek rozhodně neznamená, že zkasírují všechny bez výjimky.