Mall.cz začal testovat vyhledávání podle fotek pro snadnější mobilní vyhledávání zboží. Všiml si totiž, že lidé u některých kategorií mají problém rychle popsat slovy, co vlastně hledají a dotazy pak nevedou přímo k žádnému výsledku.
Služba funguje tak, že podle libovolné fotky z mobilního telefonu vyhledá nejpodobnější produkty (funguje to podobně jako vyhledávání na Google images), které je možné koupit na Mall.cz. Pilotní provoz zatím funguje u tří kategorie: módu, obuv a hodinky. Vyhledávání pomocí fotografií má sloužit zejména v situaci, kdy lidé vidí neznámý výrobek a nemají žádné další vodítko (neznají značku ani jakoukoliv jeho bližší specifikaci).
„Systém využívá algoritmy umělé inteligence k tomu, aby na jakékoliv fotce detekoval kusy oblečení, automaticky jim přiřadil štítky a pak v kolekci Mall.cz vyhledal produkty, které mají shodné parametry a jsou vizuálně podobné,“ říká David Novák ze společnosti Ximilar, která systém pro Mall.cz dodává.
První výsledky z interního testu vykazují úspěšnost vyhledání relevantního produktu 75 %. Zbývající čtvrtina hledání se prý snažila vyhledat zboží mimo tři pilotní kategorie. Polovina uživatelů s výsledky byla spokojena. Do konce léta bude služba přístupná veřejnosti v testovacím provozu na adrese https://image-search.mall.cz/.