Mall.cz je další z prozatím nepříliš velkého množství tuzemských firem, která spouští vlastního chatbota. Jmenuje se EVA a k dispozici je pro Facebook Messenger. Pro komunikaci s botem si v komunikátoru stačí vyhledat kontakt Mall.cz a přidat si ho mezi kontakty.
Mall chatbota prezentuje jako inovaci v zákaznické podpoře. Prozatím jde ale spíše o takové technologické demo. Komplexní výběr a objednávka zboží není k dispozici. Kromě zákaznické podpory lze na základě dotazů a následného filtru vybírat kávovary. Při jeho finálním výběru ale chatbot přesměruje na běžné webové stránky Mallu.
E-shop uvádí, že v budoucnu by měl být k dispozici kompletní sortiment zboží. Přijít mají také doplňkové služby typu expresního doručení či instalace spotřebiče.
Vývoj současné verze chatbota trval přes tři měsíce. Pracoval na něm interní tým společně s partnerem MessageOk.com, který se na nové formy komunikace zaměřuje, a pomáhal také Jiří Materna ze serveru Machine Learning Guru.
„EVA je koncipována na bázi takzvaného mission learningu, má tedy schopnost se samostatně vyvíjet a bude neustále inovována. Ještě v průběhu tohoto roku přinese řadu funkcí,“ uvádí Mall.
Chatbota v Česku nasadila například také AXA Assistance (náš text), robot od Datasysu zase řeší zákaznický servis Dellu (náš článek). Na určitou formu AI přešla v call centru Česká pojišťovna, která nasadila systém EMMA postavený na Watsonovi od IBM (náš článek). EMMA umí přepisovat hovory na text a provádět analýzu.