no.. já tedy opravdu firemní účetnictví (co se týče "detailů, kam se co účtuje atd.") opravdu nehovím.. a chápu, že "účetní ztráta" může ve výsledné bilanci třeba znamenat jen, že nějakou cifru odněkud "odmažou" .. - ale NEZNAMENA to, že v ten rok poslali někam z bankovních účtů 6 miliard - a ty se ztratily..
no.. ale tak nějak v tom uceleném náhledu na jejich vydařenou akvizici skupiny MALL od Rockaway a spol.. by mě fakt zajímal kompetentní názor nějakého ekonoma. Když to tak shrnu, co jsem se dočetl od okamžiku akvizice:
a) Poláci koupili za cca 27 mld Kč skupinu Mall Group vč. dceřinných společností typu CZC.cz, nějaké parfemy, (tuším), nějakou logistickou vykopávku (ani nevím, jak se jmenovali)..
b) asi tak po roce po auditu zjistili, že zaplatili asi o 12 mld Kč více, než byla skutečná hodnota celé akvizice všech společností
c) Poláci to začali s razancí a expertizou sobě vlastní: v první řadě osekat vše, co se dá. = zrušení výdejních míst Mall.cz, jejich rozvozové flotily, ambice zbavit se drahých výdejních míst CZC.cz = aka "nový super allegro. shop"
d) po asi 2-3 let od akvizice se se ukazuje tahle nějaká "účetní ztráta" skupiny ve výši okolo 6-7 mld.. Kč
takže co vlastně vydělali PL super-duper podnikatelé tím svým nákupem? 27 - 12 mld (snížená hodnota) - 7 mld (účetní ztráta - 2-4 mld za ZNICENOU ZNACKU CZC.CZ, kterou měli raději prodat..
to je celkem asi - skoro nula Kč zisku a mega troubles?
16. 8. 2024, 02:42 editováno autorem komentáře
no vy zrovna asi taky mega úspěšný podnikatel nebudete, když si takto dokážete obhájit ztrátu 27 miliard korun. .. miliarda USD není ani pro ty Poláky nic malého. jinak by neměli potřebu na polském allegru před rokem zvednout poplatek z prodeje o fixní 1 PLN k procentuální sazbě.
ale jo.. klidně si takto podnikejte.. že koupíte konkurenci, dáte za ní to, co jste vydělal za posledních 10 let a pak budete doufat, že přejdou k vám.. navíc do cizí země. :DD
Je videt ze vubec neznate business. Vydelali na tom jak krava, zbavili se dvou velkych hracu na trhu za smesnych 27mld a jejich zakazniky presmerovali k sobe na allegro. To co ctete jen jen to co chteji aby jste cetl. Takze tam kde je ted na techto firmach ztrata, tak z lidi maji prijem primo na allegru. Tedy akvizice je uspesna a ted jen zabit znacku a nebyt za pip, abych si cechacky neodradil. No a nejsnaze se to dela pres ztraty. Tedy chcete zavrit kram a lide nadavaji, tak date vysoke ceny a nebo snizite atraktivitu jinak (mene zbozi atd) a oni pujdou jinam. Pak za rok vykazete ztratu a ze to je nerentabilni a ze musite zkoncit, ikdyz nechcete. A lidi budou jasat, protoze tam stejne uz nikdo nenakupuje.
Mate co dohanet.