Česká společnost Windyty provozující službu Windy kupuje majoritní podíl ve švýcarském konkurentovi Meteoblue. Obchod má podle posílit pozici Windy v byznysu s poskytováním přesné předpovědi počasí na internetu.
Windy je o něco větší než získaná konkurence. Windy podle Similarwebu, který rozjíždí vývoj v Praze, měsíčně navštíví skoro 60 milionů unikátních uživatelů (číslo skáče). Meteoblue je na 32,6 milionech.
“Zakladatele firmy Meteoblue znám deset let a je to můj BFF (nejlepší kamarád). Celou tu dobu si naše firmy sice trochu konkurovaly, ale zároveň jsme si pomáhali a radili,” uvedl k akvizici Ivo Lukačovič, majitel Windy a Seznamu.
Windy a Meteoblue poskytují informace o počasí včetně větru, bouřek a dalších vlivů. Informace si lze přepínat na vrstvách. Služby tohoto druhu využívají jak soukromé osoby, tak například záchranáři. Windy a Meteoblue zkombinují svá data a vizualizace.
Windy společně s Livesportem (FlashScore) patří mezi největší české weby v zahraničí. Firma se v roce 2022 dostala do zisku po zdanění 30 milionů při tržbách 128 milionů korun. Ty meziročně vyskočily z 54 milionů. Pomohlo tomu zavedení prémiových placených funkcí.
Meteoblue byla založena v roce 2006 jako spin-off z University of Basel v Basileji. Zákazníky má ve více než šedesáti zemích.