Přes 2 600 kurýrů a 1 200 vozů v 88 městech napříč šesti evropskými zeměmi a navýšení obratu o 20 % na 1,53 miliardy Kč. To jsou čísla za rok 2023, která zveřejnila přepravní společnost DODO. Ta rozváží nákupy z provozoven Tesco, Košík, KFC, Billa, Albert, Rossmann, lékáren Dr. Max či Benu, sportovních řetězců Decathlon a Hervis nebo eletroprodejců Electro World a Nay.
Přibližne polovinu obratu má DODO z Česka a druhou generuje na zahraničních trzích. „Firma zároveň dokázala meziročně navýšit hrubou marži o 39 %, a to primárně díky dalším pokrokům v efektivním využívání vozového parku, zahuštění rozvozové sítě a optimalizaci provozních procesů na nových trzích,“ říká DODO v tiskové zprávě.
Přes rostoucí obrat je firma stále ve ztrátě, která má být podle předběžných odhadů za rok 2023 přibližně na úrovni roku 2022. Konkrétní čísla společnost neuvedla, česká součást skupiny, firma DODO Czech, ale za rok 2022 oznámila ztrátu 123,6 milionu Kč. Loňská ztráta má být výsledkem investic do expanze na další trhy, najímání managementu v regionu Nemecka, Rakousk a Švýcarska a interního vývoje.
„Jednou z loňských novinek je pokročilý AI prediktor, který dokáže s pomocí umělé inteligence předpovědět objednávky na dva týdny dopředu s přesností na konkrétní hodiny,“ říká provozní ředitel DODO Group Martin Marek.
„Pro rok 2024 chystáme mimo jiné další posilování v segmentu rozvozu potravin, kde budeme chtít napřič trhy získávat nové silné partnery, e-shopům nabídneme standardizovaný produkt v podobě doručení ve stejný den, a chceme dále růst na trzích, kde již působíme,“ plánuje CEO a většinový majitel DODO Group Michal Menšík.
„Silný závěr loňského roku naznačil, že bychom se v e-commerce letos mohli dočkat opětovného růstu,“ dodává.