Košík.cz začal bezobalově prodávat drogerii, zatím ale jenom tu "eko"

14. 11. 2019

Sdílet

Košík.cz bezobalová drogerie

Potravinový online supermarket Košík.cz rozšířil svoji sekci prodeje bezobalového zboží o drogerii, zatím tedy pouze tu ekologickou a experimentálně jen o 14 položek.

V celé bezobalové sekci eshopu se nyní nalézá již 100 položek, převážně základních potravin. E-shop ale slibuje do konce roku ještě její další rozšíření.

Drogerii začal bezobalově obchod nabízet ve spolupráci s ekologickou značkou Yellow&Blue od Tierra Verde. V nabídce jsou prací prostředky, přípravky na mytí nádobí, odstraňovače vodního kamene, změkčovače vody a (údajně též ekologicky šetrné) prášky do myčky. Zboží se kupuje na gramy a minimální odebrané množství je 100 gramů, což je také základní jednotka, která slouží i pro navyšování objemu.

Pro distribuci obchod využívá speciální zesílené sáčky umožňující další použití a následnou recyklaci a zboží je vkládáno do samostatných tašek (což na jedné straně brání jejich styku s potravinami, ale zároveň trochu nabourává ideu redukce množství obalů). Obchod nicméně neříká, do jaké míry je drogistické zboží ve skladech odděleno od potravinové sekce, Košík pouze zmiňuje, že se zásobníky s pracími přípravky a drogerií nachází přímo v jeho skladu v části „bezobalové“ zóny a mají vlastní obsluhu, kterou tvoří pracovníci z drogistického úseku.

„Spojili jsme dohromady dvě zákazníky velmi vyhledávané sekce – Budoucnost bez obalu a Ekokošík.cz, obě mají obrovské zastoupení v nákupech našich zákazníků – bezobalové zboží si vyzkoušel každý pátý zákazník, ekologickou drogerii každý osmý. Díky tomu, že novou ekodrogerii odebíráme v opakovaně plnitelných kovových barelech, redukujeme počet plastových obalů,“ komentuje krok Tomáš Jeřábek, CEO Košík.cz.

„V současné době hledáme s odborníky na problematiku nejvhodnější podoby opakovaně využitelného obalu. Sklo se bohužel s ohledem na emisní stopu při převozu těžkých obalů, spotřebu vody při vymývání, nemožnosti recyklovat víčka a krátké životnosti jeví jako nejméně přívětivá varianta. Vyvíjíme tedy vlastní obaly, které bychom rádi představili v příštím roce,“ dodává.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Externí spolupracovník serveru Lupa.cz a expert na blockchain a kryptoměny. Jako šéfredaktor v minulosti vedl ADASTRA Business Intelligence Magazine a server ITbiz.cz. Dnes pracuje jako redaktor časopisu Forbes.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).