Český internetový obchod s potravinami Košík.cz implementoval na své stránky službu textového přepisu telefonních hovorů v reálném čase, mají pomoci neslyšícím a nedoslýchavým při kontaktu se zákaznickým servisem.
Nejedná se o plný automat, služba funguje tak, že do spojení mezi zákazníkem a operátorem vstupuje profesionální přepisovatel, který se stává mediátorem. Kromě toho, že poskytuje v reálném čase textový přepis hovoru, který zákazník vidí na obrazovce počítače, zajišťuje, aby byl hovor pro neslyšícího zákazníka plně srozumitelný.
„Spuštění textové transkripce považuji za velice důležitý krok k dalšímu zlepšení služeb Košíku pro skupinu seniorů a hendikepovaných. Těch máme v současnosti v klubu Plná péče skoro tisícovku,“ prohlašuje Tomáš Jeřábek, CEO Košík.cz. “Předpokládám, že měsíčně přes novou linku odbavíme desítky hovorů a budu rád, pokud Košík.cz svým přístupem inspiruje i další obchodníky, aby se jednou stal z podobných služeb standard na celém trhu,” dodává.
Pro aktivaci hovoru s transkripcí musí zadat zákazník na stránkách Košíku své aktuální telefonní číslo, operátor se s ním následně sám spojí. Služba je pro neslyšící i osoby se zhoršenou kvalitou sluchu zdarma. V České republice ke dnešku žije podle České unie neslyšících asi 15 000 osob se sluchovým hendikepem a zhruba 500 000 dalších osob, jimž se sluch v průběhu života zhoršil natolik, že vadu potřebují kompenzovat.