Hlavní navigace

Komerční televize: Zásadní bude memorandum o veřejné službě

15. 5. 2024

Sdílet

Televize - ovladač - televizor - ruka Autor: Depositphotos

Asociace komerčních televizí se vyjádřila k velké mediální novele, kterou na dnešní tiskové konferenci oficiálně představilo ministerstvo kultury.

„V uplynulých měsících jsme se účastnili tří setkání pracovních skupin k velké mediální novele, přičemž na tom posledním nám byly představeny základní parametry novely, kterou dnes prezentoval ministr Baxa. Konkrétní paragrafové znění nyní procházíme. Hodně práce je však ještě před námi při přípravě memoranda, které je z našeho pohledu zcela zásadní z pohledu dlouhodobé stability duálního systému,“ uvádí stanovisko, které poskytla tajemnice asociace Marie Fianová.

Zmíněné memorandum je novinka v zákonech o České televizi a o Českém rozhlase. Upřesní očekávání od médií veřejné služby vždy na dobu pěti let. Dokument bude s generálními řediteli obou médií podepisovat ministr kultury.

První memorandum by mělo vzniknout nejpozději do června 2025, na dnešní tiskové konferenci však zaznělo, že to pravděpodobně bude podstatně dřív, nejspíš v únoru.

„Jsme na konci dlouhého procesu, jehož výsledkem je novela zákona, která zajistí odolnost a ekonomickou stabilitu veřejnoprávních médií a je v souladu s duálním nastavením českého mediálního trhu. Na základě diskusí, které považuji za mimořádně cenné, došlo k dílčím úpravám,“ řekl dnes ministr kultury Martin Baxa (ODS). „Rád bych všem, kteří se na přípravě novely podíleli, poděkoval. Děkuji i členům pracovních skupin za jejich pohledy na věc a diskusi,“ dodal.

Mediální novelu podrobně popisujeme v tomto textu:

Česká televize dostane od operátorů informaci, jestli máte internetové připojení Přečtěte si také:

Česká televize dostane od operátorů informaci, jestli máte internetové připojení

Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).