Komerční rádia rozjela kampaň proti zvýšení rozhlasových poplatků

22. 10. 2024

Sdílet

Rádio - radiopřijímač Autor: Depositphotos

Asociace provozovatelů soukromého vysílání zesílila lobbing proti zvýšení rozhlasových poplatků. Soukromá rádia nyní spustila portál, který posluchačům umožňuje odeslat poslancům a senátorům předem připravené e-maily s protestem proti mediální novele.

Mediální novela předpokládá, že by se rozhlasový poplatek od ledna 2025 zvýšil ze současných 45 Kč na 55 Kč. Rozšíří se také okruh plátců, za přijímač se totiž bude považovat i zařízení umožňující poslech přes internet. Domácnost ale bude nadále platit jeden poplatek bez ohledu na počet přijímačů. Firmy budou nově platit nikoliv podle toho, zda mají nějaký přijímač, ale paušálně podle počtu zaměstnanců. Živnostníci a organizace do 25 zaměstnanců poplatky hradit nebudou.

„Bohužel, vláda místo zákona, který by posiloval nezávislost a transparentnost Českého rozhlasu, předkládá návrh, který pouze zvyšuje poplatky za Český rozhlas a přenáší toto břemeno na občany a firmy. Většina našich návrhů byla ignorována. Výzkumy a ankety jasně ukazují, že navýšení plateb za Český rozhlas nemá u většiny občanů České republiky podporu. Tímto postupem vláda veřejnoprávním médiím nepomáhá, ale naopak jim škodí,“ prohlásil předseda asociace Jiří Hrabák.

ČT se dohodla se soukromníky na pravidlech pro iVysílání a texty na webu Přečtěte si také:

ČT se dohodla se soukromníky na pravidlech pro iVysílání a texty na webu

Sněmovna se nyní zákonem zabývá ve druhém čtení. Komerční rádia chtějí celé projednávání zrušit a novelu „vrátit ministrovi kultury k přepracování, aby byl vytvořen spravedlivý a vyvážený zákon“.

Do kampaně Dopis poslanci se zapojují rádia Evropa 2, Frekvence 1, Radio Bonton, Kiss Radio, Radio Beat, Country Rádio, Rádio Impuls, Rádio Blaník, Hitrádia, Fajn rádio, Rock Rádio a další stanice.

Jedna změna za druhou. Jak by opozice chtěla předělat televizní poplatky Přečtěte si také:

Jedna změna za druhou. Jak by opozice chtěla předělat televizní poplatky

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).