Kolik stojí propagace výrobku v seriálu Novy? Až půl milionu korun

9. 3. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: 115393
9. 3. 2011

UVNITŘ DOKUMENT Kolik peněz zaplatí firma, která chce formou product placementu propagovat svůj výrobek nebo službu přímo v ději seriálu televize Nova? Podle ceníku provozovatele Novy, společnosti CET 21, přijde takové jedno umístění produktu do děje seriálu až na půl milionu korun. Záleží na tom, zda jde o umístění „aktivní“ nebo „pasivní“. Aktivní umístění znamená zakomponování značky přímo do děje a verbální zmínka o něm, pasivní pouze statické umístění produktu v prostoru.

DOKUMENT: Obchodní politika CET 21 pro rok 2011 (PDF, 589 kB)

Za aktivní product placement v hlavním vysílacím čase zaplatí zájemce 500 tisíc korun, u pasivního 250 tisíc. Nova přitom považuje za hlavní vysílací čas dobu od 18:00 do 23:00 hod., ceník se tedy vztahuje i na denní seriál Ulice, který je inzerenty pro product placement hojně využíván. Mimo hlavní vysílací čas, tedy od 23:00 do 18:00 hod., je cena za aktivní product placement 250 tisíc korun a za pasivní 150 tisíc korun. V případě, že si inzerent zamluví větší objem, může získat slevu až 15 procent (u zakázek nad pět milionů korun).

K TÉMATU: Nově hrozí pokuta za propagaci lepidla na zubní protézu v seriálu Ulice

Ceníkové ceny ale v konečném důsledku nemusí platit, protože Nova v ceníku upozorňuje, že „výsledná cena je řešena individuálně a pro každý projekt konkrétně“. Nova momentálně nabízí umístění produktu do seriálů Ordinace v růžové zahradě 2 a Ulice, a také do pořadů Stahovák, Rady ptáka loskutáka a Tescoma s chutí. U Stahováku, jehož výrobu Nova momentálně pozastavila, slibuje pro letošní rok vysílání 17 premiérových dí­lů.

Marketing meeting Ai a tvorba obsahu

ROZHOVOR: Určíme hranice product placementu, vzkazuje televizím šéfka Rady pro vysílání

Nova chce v letošním roce rozšířit nabídku product placementu na všechny svoje kanály, tedy kromě hlavní Novy i na Novu Cinema, Novu Sport a MTV. Chceme tématicky obohatit portfolium pořadů a projektů tak, aby oslovilo nové tržní segmenty a součastně definovalo trendy, píše televize v prezentaci ceníku reklamy pro letošní rok.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).