V tom pripade at nepodnikaji nebo si na to nekoho poridi. Rada ucetnich to za nejaky maly obulus vyresi za ne.
Ja si taky nejsem schopen udelat danove priznani uz sam. Kdysi jsem zvladal. Dnes uz je to tak slozite ze nejsem schopen.
Porad se ohlizet na nekoho kdo ma pul mozku, zije v dobe pred 30ti lety ale strasne chce podnikat.
No zdá se, že polovina z těch lidí o žádnou datovku nestála hlavně proto, že nechtějí komunikovat s exekutorem... Čili je jejich problém, že neplní své závazky a je jenom dobře, že už se nemůžou přebírání obsílek vyhýbat mlžením s adresou.
Ta druhá polovina bude nejspíš ti, kteří už dávno nepodnikají a zapomněli zrušit živnost.
Mimochodem u papírové korespondence vám někdy chodila nějaká upozornění, aniž byste si je nastavil? Zdá se, že vám na nové technologii vadí něco, co neuměla ani ta stará...
22. 3. 2024, 17:25 editováno autorem komentáře
...Řada z nich pak raději kvůli tomu živnost ukončila. Hezky a pravdivě řečeno. Takže dnes jsou někde naoko zaměstnáni, či na podpoře a jedou v šedé ekonomice. Podobně to dopadlo s tzv. dohodáři. Podnikatelé s nimi ukončili spolupráci a oni teď prosvé klienty pracují na černo. Všichni jsou spokojeni, jediný, kdo na tom tratí, je blbý stát, který neumí dělat nic jednoduše a levně.
Ty jsi zacal srovnavat rozpocet 50 statu na IT vs rozpocet CR na IT… tak jenom upresnuji ze to srovnavat logicky nejde. A ze se delaji nesmyslne projekty v CR nebo EU vam mistnim prijde normalni. Me to normalni tedy neprijde, zavest zbytecnou povinnost a buzerovat obcany misto toho co ma stat delat.
Problém je, že za posledních 20 let se nekontrolovaně rozmnožili úředníci, kteří se sice většinu pracovní doby kopou do zadku, ale ve zbývající době, aby dokázali svou "nezbytnost", tak vymýšlejí na pracující lidi různé buzerační akce. DS jsou typický příklad, ale je to bohužel v každé oblasti, takže šanci se v tom vyznat a dodržovat všechna nařízení mají tak ti kvalifikovanější právníci.
Elektronickou komunikaci se státem osobně vítám, pro odesílání papírů za sro je to zjednodušení, ale přístup státu "uděláme to co nejkomplikovanější a nuceně narveme i těm, co to nepotřebují a nezvládnou" je prostě ten nejhloupější možný. Už to nastavování přihlašování, notifikace atd. - nic z toho není intuitivní a pokud není iťák a nemá to nastudované, tak to napoprvé správně nenastaví, jako třeba aby mu nevypršela platnost hesla.
Ještě co je typickým obsahem komunikace při ŽL zřízeném vloni v létě: 1 oznámení FÚ, 1 oznámení VZP, 3x spam od ČP ohledně datového trezoru.
Danny:
Měli bychom se začít opičit po Švýcarsku. Počet obyvatel i rozloha zhruba stejné, ale: stejné ceny, platy a důchody ve Švýcarsku 4x vyšší, žádné problémy s migranty, nepotřebují nakupovat předražené létající necky a místo o nepřizpůsobivá etnika se raději starají sami o sebe a umějí to mnohem líp, než my! A protože jsou neutrální a nelezou nikomu do zadku, nemusejí se bát, že na ně druhá strana začne posílat rakety.
Nedělejte si iluze, bezduchá buzerace je základem výcviku ve všech armádách. Voják není od toho, aby myslel, ale aby poslouchal rozkazy. Tak tomu bylo a je odjakživa ve všech armádách. Pokud to chápe, je to jednodušší, pokud ne nastupují postihy. Mimochodem, fyzické tresty v britském námořnictvu byly zrušemy před málo desítkami let, a v americkém námořnictvu se snížení dávek potravy a nápojů jako trest praktikovalo až do roku ... 2019! Dobře to napak Hašek: "Každej oficír je bytost nutná, kdežto vy jste, vojáci,
jen bytosti pouze nahodilý, vy můžete existovat, ale nemusíte."
"Datové zprávy se totiž považují za doručené i přesto, že jejich příjemce se s nimi ve skutečnosti neseznámil....... "
Tak fungují i obyčejné dopisy. Přijde a úřad po 15 dnech jej považuje za doručený a přečtený. Bordel, co?
Tak to funguje i s provozem auta. Peesumpce nevinny neplatí. Ale já musím dokazovat.
Právní a moderní stát.
Takže člověk s půlkou mozku má být raději kopnut do p*dele a odkázán na státní "podporu", anebo mu stát má raději vytvořit podmínky aby, když dokáže pracovat a živit se sám, to mohl v klidu dělat? Já bych bral raději to druhé. Vy a bohužel i český stát, preferujete to první. Stále složitější zákony a nesmyslné povinosti, ke kterým (povinná) datovka bezpochyby patří.
Datovou schránku ani dluhy nemám a tím pádem mám pohodlný a jednoduchý život. Dvakrát do měsíce se podívám na účet, zda odešly platby a přišel důchod, když potřebuji platit, vyberu si peníze, (bez poplatku) z bankomatu a zaplatím hotově, což prodejce potěší, protože neplatí procenta z karetní transakce a u mne nikdo nezjistí, kdy, kde a za co utrácím. Když někdo potřebuje něco opravit, pomůžu, naúčtuji cenu materiálu plus 10%, skásnu hotovost a nemusím nic řešit. Půjčky? Nepotřebuji, jsem v plusu natolik, že ani pěticiferný mimořádný výdaj mne nerozhází. A zaplatit, díky půjčce, skor dvojnásobek? Děkuji, už jsem zvracel.
Opravdu? :-) A copak tedy pak jsou ty zahranicni mise treba v Kosovu nebo Bosne a Hercegovine? ;-) Svycarske vojaky mate i na horke korejske hranici. Aha... to vam na tom dezinformacnim webiku, ze ktereho cerpate zapomeli napsat.... :-)
Poštovní schránka vyžaduje pravidelnou kontrolu stejně jako ta elektronická s tím rozdílem, že je dostupná jen z jednoho fyzického místa.
Když jste na dovolené, je vám papírek ve schránce (pokud ho tam Pošta vůbec hází, což naše třeba systematicky nedělá) naprosto o ničemu. Není to aktivní upozornění na příchozí zprávu, naopak je to ve většině případů jen nedodržení povinnosti zprávu doručit s pasivním vzkazem.
Je to srovnatelně hloupý argument, jako dožadovat se zprávy do datovky, že mi do datovky přišla zpráva.
Nechci to nijak bagatelizovat, ale bez nejakeho podrobnejsiho rozepsani tezko rict, zda je to tak velky problem, jak se na prvni dobrou zda. Exekutor asi bude prusvih skoro vzdy, ale financni urad uz byt nemusi. Nevime, kolik z toho jsou treba informacni zpravy o tom, ze majitelum nemovitosti nebude zasilana slozenka, pokud maji DS PFO. I to samozrejme muze byt problem pro lidi, kteri spolehaji na slozenku, ale kolik lidi v teto pasti uvizne, zatim nikdo netusi. Je klidne mozne, ze vetsina lidi, kteri DS nechteji pouzivat, se nejak dozvi nebo si vzpomenou, ze maji zaplatit dan z nemovitosti i bez DS.
Srovnavat US s CR jste zacal Vy. Aneb ano, mohl jste vzit treba populaci srovnatelny stat Michigan, a porovnavat jim vyvijene systemy s temi ceskymi. Ale to byste nemohl zvanit o tom, jak jsou datovky nahovno, ze? ;-)
Samozrejme i staty v US zavadi ruzne povinnosti. A ty se lisi stat od statu. A jsou te v legisative obcas i zajimave nesmysly, ze? ;-)
ředitel DIA Martin Mesršmíd se mýlí. Když mám u baráku schránku, buď jsem si jí tam instaloval sám ze svobodné vůle neb jsem jí zdědil po bejvalým majiteli. A na sílu tlačená datovka je jen další a větší šmírování státu. Proč mě má nutit něco s čím nesouhlasím. A to nejsem podnikatel. Jen mi z principu vadí státem vynucované věci!
Povinnou vojenskou službu švýcarského typu by naopak, jak věřím, spousta lidí i v Česku s radostí přivítala. Zahrnuje totiž výcvik připravený skutečně pouze na obranu vlasti, buzerace jaksi chybí, stejně jako poklonkování cizím zájmům nebo podřízení vlastní armády cizím velitelům. Jediní švýcarští vojáci, kteří působí mimo hranice Švýcarska, jsou historickou tradicí papežské gardy.
Zjevne vam chybi znalost legislativy z dob prvni republiky, kdyz placate tyhle nesmysly :-) Protoze v te dobe stale platil zivnostensky rad z roku 1859, byt novelizovany. Kuprikladu koncept koncesovanych ci remeslnych zivnosti, kdy k ziskani zivnostenskeho opravneni musite prokazat prislusnou kvalifikaci platil uz v te dobe. A systematicky dochazelo ke zprisnovani podminkek - uz za te prvni republiky. A jako zivnostnik jste treba krom jineho musel byt i clenem zivnostenskeho spolecenstva... a platit jim poplatky :-)
Z článku p.Drtiny logicky vyplývá, že polovina datových schránek (~250 000) byla vyvořena zbytečně - jde o neaktivní živnostníky, tedy takové, kteří neměli potřebu s úřady komunikovat. Ti ovšem dostali do schránek pouze reklamu na datový trezor. Co se týká té druhé poloviny, nepřebírající obsílky, je zde pouze ten efekt, že stát a exekutoři na komunikaci ušetří.
Tady ten vyrok pana Vrby z kvetna 2022 takzvane hezky vyzral:
"… ta třetí etapa bude to, že v datovkách budou tři miliony lidí, pět milionů lidí, kteří mají elektronickou identitu, ti lidi budou buď dobrovolně ty služby používat, nebo v případě OSVČ trošku nedobrovolně. Dostali to od 1. 1. nařízeno zákonem, a to je to super jako, co bude: ti lidi budou strašně naštvaní, já si myslím, že budou ale neuvěřitelně naštvaní, jak ty systémy jsou složité, jak jsou nepřehledné. A myslím si, že to je na tom to úžasný, že tím, že budou naštvaní, ti občané, klienti, rovná se voliči, tak skutečně vyvinou ten tlak a my se posuneme velmi rychle dál. A to si myslím, že je velmi pozitivní na závěr říct, že eGovernment se v následujících letech určitě posune někam dál a lépe."
Danny:
Povinná vojenská služba ve Švýcarsku je jednak věcí cti, jednak, stejně, jako v Řecku, je spojena s určitými bonusy a rozhodně to není bezduchá buzerace, jako u nás za bolševika. Ostatně cosi, jako modré knížky a odpírače z důvodů svědomí mají i ve Švýcarsku a jsem zvědav, co budeš říkat, až, v rámci pomoci Ukrajině, dostaneš povolávací rozkaz! Těch 120 km/h na dálnicích je, vzhledem k povaze terénu rozumné, navíc švýcarské dálnice jsou o něčem úplně jiném, než ty naše a to samé platí i o ostatních komunikacích a provnávat železniční dopravu by ses raději vůbec neměl pokoušet.
Proč si občan zřídí živnost? Aby živil sebe a svou rodinu a ne hordu zbytečných úředníků, kteří mu jen házejí klacky pod nohy a požadují na něm stále další a další nesmysly! Za první republiky se podnikalo až se hory zelenaly a žádné datové schránky, certifikáty a další podobné nesmysly nebyly potřeba. Buď umím, dělám kvalitně, (a abych mohl odvádět kvalitní práci, musím na ni mít dostatek času!!!) nebo neumím tudíž nedělám. Jenže dnes je to o tom, že pokud si jako živnostník, sám chci vydělat aspoň tolik, abych uživil rodinu a davy zbytečných úředníků, musím kmitat deset hodin denně, sedm dní v týdnu, ošidit, co se dá a ještě marnit čas vyplňováním stupidních lejster! Jako melouchář si mohu dovolit, když někomu dělám elektrické rozvody, dělat na drátech očka a šrouby pořádně utahovat a po cca měsíci rozvod projít a doutáhnout znova. (kupodivu i měděný drát se po čase splácne a uvolní!) Jako melouchář si totiž nemohu dovolit, aby ta instalace po půl roce vyhořela. Jako podvodnikatel ano.
fkr:
Zkuste se podívat, jak to ve Švýcarsku vypadá doopravdy. I vojáci záklaďáci slouží co nejblíž místa bydliště a že po skončené zaměstnání mohou jít každý den domů, je naprosto samozřejmé. Co nejblíž místa bydliště probíhá i výcvik, protože švýcarská armáda nepočítá s tím, že by operovala mimo území Švýcarska. (Vatikánská garda je výjimka, potvrzující pravidlo). Vojáci mají výzbroj i výstroj doma, takže v případě mobilizace se převléknou do uniformy, vezmou kvér, hodí na záda bágl a dostaví se na určené místo, kde vyfasují munici a rozkazy co a jak. Je to jednoduché, rychlé a nízkonákladové.
Potřebují to vše jen úředníci, aby mohli ospravedlnit svou existenci. A je také mnohem jednoduší dřepět v kanceláři na židli, popíjet kafíčko, vymýšlet další a další zbytečná lejstra, než jít něco užitečného dělat! Od práce bolí ruce a lempl může snadno přijít k úrazu. A navíc, ó hrůza, zodpovědnost za to, že bych mohl něco zkazit!!!
Tak se taky podivejte na vladni vydaje na IT v USA.... :-) Ono se tam zas tak malo penez nesype...
Na to, aby exekutorska mafie mohla vubec zacit uradovat se musi stat hromada veci predem. Typicky v neposledni rade treba vyignorovany platebni rozkaz (pokud se nebavime o exekucich vzeslych z nezaplacenych jizdenek). A zrovna tady datovka naopak pomuze, jednak je vic pravdepodobne, ze ta informace ke me dorazi (v porovnani s dorucovanim klasicke posty)... druhak ta obrana je jednodussi - proste poslu PDFko s odporem elekronicky a nemusim behat na postu... coz pri zestihlujici se siti pobocek je taky benefit, ze? :-)
A s tim zahranicnim pusobenim svycarskych vojaku obligatne nemate pravdu ;-)
Omlouvam se lidem s fyzickou pulkou mozku (ano jsou takovi a dokazi normalne zit). I ti jsou schopni datovku zvladnout. Ano ma byt kopnut presne tam. Kvuli takovym na to doplacime danemi a ve statnim rozpoctu to jde taky videt.
Jak je jinak mozne ze se dokaze zivit a pracovat sam ale nedokaze ovladat datovku?
Je schopny si zaridit zivnost? Je gramotny a je schopen cist psani? Je schopen napsat a odeslat psani, vyplnit formulare, provadet financni transakce v bankovnim systemu? Zna aspon to minimum co musi odvadet aby plnil zavazky vuci statu? Vystavuje aspon doklady/faktury nebo komunikuje s ucetnim?
Tohle vsechno je naprosto bezna soucast samostatneho podnikani. Stejne slozite nebo slozitejsi ukony a znalosti ktere je treba ovladnout. Proc by takovy clovek nemel byt schopen ovladat datovku?
A v extremnich pripadech proc by to nemela umet jeho ucetni nebo danovy poradce?
Jsem sice pro "Pravo na analog", ale pouze jako posledni a naprosto nouzova moznost. Ne aby ji zneuzivali neoluditi.
Jenomze zijete v nejakem celku kdy obetujete cast vytvorenych hodnot pro udrzeni toho celku. Nemusi to byt "stat" mam-li uzit neceho abstraktniho. Rikejme tomu treba klan nebo tlupa. Kdysi to bylo formou obrany, odevzdavani casti urody, vyrobku, deti, sluzeb,znalosti atd. Dnes to ma jinou formu, ale zakladni princip se nemeni.
Prostrednictvim dani z te zivnosti odevzdavate neco tomu celku aby se udrzel. Neni to jen abyste udrzel sebe. Tato dan v ruznych formach existovala uz za mocnarstvi.
A je to take jiny zpusob jak jako senior ziskavate duchod. Protoze je to prubezny system. Jsem to ja kdo vam velkou merou na ten duchod prispiva.
Nechcete-li zivit armadu zbytecnych uredniku, tak pouzivani datovky je mozna prvni krok ke krokum dalsim. Nechtejte vedet jake nechutne mnozstvi prostredku se proplytvalo jen tim, ze se pozdrzel egoverment. A vubec jadro statni spravy aspon 20 let po revoluci fungovalo na predavani papiru mezi resorty. Ty prosustrovane penize za papirovy procesing dat a postovni sluzby. A mezi urady lital obcan. Cili zadna zmena od rakouska-uherska. Obrovskou zmenou byl start predavani dat mezi urady. elektronickou cestou. Wau. Tohle uz se mohlo zavadet v omezenem rezimu po revoluci. Predtim na to nebyl dostupny HW a telekomunikacni technologie.
Na egoverment kaslalo 5 vlad ruznych slozeni zpatky.
Hlavne ani nejde o to jestli mate dluhy. Ja mam uplne bezne prijmeni a v ulici mame dva dalsi. Jednou uz exekutor klepal na dvere. Sedelo hen prijmeni a ulice. Inu typicky prazak taky nikdy neslysel o pridelovani cisel popisnych dle data kolaudace. No a pak tu mame slavne MethLife. Zrusite smlouvu, doplatite pojistne, oni vam napisi ze akceptovali a pak po vas jeste pul roku vymahaji dalsi pojistne exekucne.
Když jste do výčtu zahrnul předmět e-mailu, znamená to, že nepíšete o obálkových „hlavičkách“ (kde subjekt není), ale o hlavičkách v samotném těle e-mailu. Ty jsou přímo součástí e-mailu, přenáší se v jednom příkazu s obsahem e-mailu a jsou obvykle uloženy spolu s obsahem e-mailu. Takže pokud někdo vidí subjekt e-mailu, na 99,99 % má přístup i k jeho obsahu.
Samozřejmě se nebavíme o end-to-end šifrovaném e-mailu – protože v datových schránkách není možné end-to-end šifrovat.
Kvůli účtování poplatků nepotřebujete mít zprávy uložené tak, aby se nad tím dodatečně dala udělat taková to statistika. Dokonce ani nemusíte mít přehled, kdo a kam co posílá. Účtovací komponenta klidně může dostat informaci o tom, do které kategorie účtování zpráva spadá, a nepotřebuje vědět konkrétního adresáta.
Provozovatel ISDS samozřejmě z principu věci musí v okamžiku doručování vědět, komu je zpráva adresovaná. To ale neznamená, že se může v každém okamžiku podívat do něčí schránky, od koho tam má zprávy. Navíc pokud je to takhle citlivý systém, který ze zákona zahrnuje prakticky veškerou komunikaci od státu, spoustu komunikace ke státu a veškerou netransakční komunikaci státu mezi sebou; ten systém je provozován soukromým subjektem; a ten systém vylučuje end-to-end šifrování – pak je logický požadavek na to, aby provozovatel viděl jen naprosto nutné minimum z přenášeného obsahu. No a vzhledem k tomu, že stát veškeré dotazy na bezpečnost odbývá tím, že data jsou uložena šifrovaně, je velmi podivné, když pak provozovatel vidí data, která by vidět nemusel.
Vzhledem k tomu, že v ISDS není koncové šifrování, provozovatel logicky musí mít přístup k obsahu zpráv. Ale je rozdíl, jestli ten přístup má technický systém a pravidla jsou nastavena tak, že se k obsahu nikdo nemůže dostat. Nebo jestli je to nastaveno tak, že se k datům přistupuje běžně, klidně i na žádost marketingového oddělení. Pak samozřejmě vyvstává otázka, zda se takhle přistupuje jenom k informacím, kdo s kým komunikuje, nebo zda se tak přistupuje i k obsahu přenášených zpráv.
Problém je samozřejmě už v zákoně a business požadavcích na datové schránky. Kdyby tam bylo end-to-end šifrování aspoň jako volitelná vlastnost, kterou by si mohl adresát zapnout, bylo to by úplně něco jiného.
Když už chcete někoho poučovat, je potřeba o tématu taky něco vědět.
Balabaj:
Obávám se, že jak se bude situace na Ukrajině vyvíjet, dojde i na něj. A, Danny, Švýcarsko je NEUTRÁLNÍ stát a jeho srmáda je určena VÝHRADNĚ K OBRANĚ VLASTNÍHO ÚZEMÍ! jinak by totiž za neutrální stát nemohlo být považováno a jestli o něco Švýcaři opravdu nestojí, tak je to vměšování do věcí, které se jich přímo netýkají. (kéž by se tím řídila i naše vláda, bylo by líp).
25. 3. 2024, 14:21 editováno autorem komentáře
Pokud si jeste pamatuji odvody po revoluci - a to se mne tykalo, tak odvadeli i cukrovkare nebo lidi na voziku. Na tom sprochu pravdy trochu. Cukrovkarem byl muj spoluzak a zrovna jsme byli oba dva u odvodu. Takova bezna vec kdy stojite v trenyrkach u odvodu pred partou zelenych dutohlavu. Mistni ofrckovana zelena guma predtim prohlasila ze tam meli i mentalne postizeneho cloveka a ten se jim tam takhle musel hlasit v pozoru trikrat nez to dal. Jak prohlasil muj otec (dlouhodobe zelena guma z donuceni), nedal by takovym lidem ani lopatku na hrabani zakopu.
Pak jsem sel na civilku, kde jsem byl take zatracene motivovan k tomu abych opustil dalsi hlupce v tomto state. Dalsi odpad spolecnosti - tzv.pedagogove(nikoliv ti skutecni) jako diagnoza.
Ne ze bych nemel uplne zabite tendence obetovat se pro stat, ale stare krivdy se tezko napravuji. Rozhodne by to nebylo mezi partou dutohlavu co si hraje na vojaky. V momente kdy zjistujete ze statni aparaty pro vas nic nedelaji a spise hazeji klacky pod nohy, mate pomerne malou motivaci se pro nej obetovat.
Na druhou stranu... cosi jsem procestoval a kdyz vidim jak to funguje v zahranici vcetne nekterych statu US, tak si rikam ze muze byt jeste hur. Dokazu si predstavit utvary kde bych mohl byt uzitecny.
Coz ale fungovalo po revoluci i v Cesku - rozhodne se neposilalo na druhy konec republiky, clovek slouzil pobliz sveho bydliste a pokud nebyl zrovna ve sluzbe, tak po skonceni bezneho zamestnani mel volno az do rana, o vikendech byly analogicky bezne prodlouzene vychazky po skonceni sobotniho HD az do pondelka... a odveleni nekam dal hrozilo maximalne v pripade, ze jste spachal nejaky velky prusvih.
A ze o tech zahranicnich misich svycaru melete nesmysly jsme si predvedli uz vyse... :-) Nejen vatikanska garda pusobi v zahranici, pokud je rec o vojacich ze Svycarska. Tak nesirte ty vase nepodlozeny bludy, kdyz o tom nic nevite :D
Největší hnus! Fikce doručení spolu s tím, že zpráva se po určité době smaže takže dotyčný zjistí že mu kdysi něco přišlo až když mu executor zablokuje účetz , ale stále nebude vědět proč...
Už i to že zpráva aniž by byla otevřena po chvíli zmizí se státem draze zaplacené datovky! To je největší chyba že zprávy v datovce nejsou státem garantovány věčně pak by to mělo smysl a i po XX letech dohledatelné kdo kdy komu co poslal, ale tenhle paskvil jak z mission indebile to je na přes držku za ty miliardy nezbylo na pár hdd
Ale kdepak ... toho spamu je mnohem vic. Koncem roku dorazil spam od socialky, ze se zvedaji minimalni odvody ... to si zivnostnici jeste nestacili vsimnou, protoze to vubec neni kazdorocne.
Dale pak tem starsim nejspis dorazil spam od zivnostaku, ze maji ohlasit zmenu zivnosti. Proc ... protoze protoc. (pry si to strasne zjednodusite, kdyz misto zivnosti v "plnem rozsahu" budete mit zivnost omezenou na konkretni obor ...)
A nepochybuji za dalsi mohli dostat spousty dalsich podobne veledulezitych zprav.
Z datové schránky také nic nemizí po pár týdnech. Z fyzické schránky dopis zmizí hned, jak si ho vyzvednete, v datové schránce vám vydrží ještě dalších 90 dnů. Pokud byste schránku vůbec nevyzvedával, z datové schránky zmizí zpráva nejdříve po 5 letech. U fyzické schránky vůbec nemáte zaručeno, že tam tak dlouho dopis vydrží. Do fyzické schránky se dostane daleko víc spamu, než ty dvě zprávy od České pošty, které přijdou do DS (čímž je neobhajuju).
To jste si nevybral moc dobré příklady.
vy.. co pořád někoho poučujete, jak rozumíte "prvnímu a poslednímu", najednou naprosto netušíte, že obdobně jako by nikdo neměl znát obsah přenášené emailové zpráva, tak už jen z hlaviček vidí, od koho, komu, subject
a v případě datovek musíte už jen kvůli účtování poplatků za přenášené zprávy mít přehled nad tím, kdo a kom co posílá. Na úrovni samotného systému bezpochyby fungují i analytické a statistické nástroje, které říkají, kolik zprávy bylo odesláno / doručeno / otevřeno a přečteno.. doručeno s fikcí (protože zase ta "druhá strana" to potřebuje vědět) a tak by se dalo pokračovat
"Coz ale fungovalo po revoluci i v Cesku - rozhodne se neposilalo na druhy konec republiky, clovek slouzil pobliz sveho bydliste a pokud nebyl zrovna ve sluzbe, tak po skonceni bezneho zamestnani mel volno az do rana, o vikendech byly analogicky bezne prodlouzene vychazky po skonceni sobotniho HD az do pondelka."
Vite nemily a nevazeny, oni jeste existuji pametnici, a toto je nejvetsi lez co jsem za poslednich 40 let kde cetl.
Ja na vojne byl, v roce 98/99 ... a povine vsichni museli sedet v kasinu, a poradaly se tzv zive pocty, a kdyz dozorci nenapraskal ty, kteri chybeli, sel si za to sednou on. Vsichni kteri nemeli schvaleny opustak museli byt fyzicky na miste nejpozdeji o pulnoci.
A domu sem to mel nejakych +- 150km. Pricemz to rozhodne nebylo nic vyjimecneho, vyjimecne naopak bylo to, ze to par jednotlivcu melo domu pod 50.
Takze by to chtelo neblabolit o vecech, o kterych zjevne nemate ani nejmensi potuchy.
No to ale neni chyba statu, ze spolek kasle na sve povinnosti. V rejstriku uz nekolik let maji treba i povinnost publikovat ucetni zaverky. A ano, kupodivu nektere ukony muze cinit jen statutarni zastupce - nikoliv "anonymne" kdokoliv. To plati u spolku stejne jako u jakekoliv jine pravnicke osoby. Ucet v bance vam take nezalozi "na spolek".
Samozřejmě, že zmizí. Vy si nenosíte dopisy z poštovní schránky domů? A kde potom leží, když je chcete najít po pár letech? No asi někde u vás doma v šanonu, že... A pokud je chcete mít uložené někde jinde, tak si platíte nájem za prostory archivu, že...
No a v datovce si zprávu vyzvednete, pokud ji potřebujete archivovat, tak si ji taky stáhnete k sobě a je čistě na vás, jestli ji chcete mít uloženou u sebe "zadarmo" na svém médium, nebo budete platit poplatek za prostor, který nabízí např. Česká pošta.
A co se týče spamu - netvrďte mi, že vám do fyzické schránky občas někdo nehodí nějaký leták.
Většina nespokojenců s datovkama vymýšlí nesmyslné a nedomyšlené teorie. Neříkám, že je implementace datovek ideální, ale rozhodně je to velký posun k lepšímu oproti fyzické schránce a mizerným službám České pošty u fyzických zásilek.
No tak to dokažte.
Trvalo to minimálně 3 roky. Doby uložení datové zprávy najdete v § 6 vyhlášky č. 194/2009 Sb. o stanovení podrobností užívání a provozování informačního systému datových schránek, je zbytečné, abych to tu opisoval.
Tento článek je zavádějící a ostatní na to naskakují.
1/ Jaké zprávy od finančního úřadu? Nula informací
2/ Jaké exekuce? Že každá druhá DS toto dostává?
Jediná otravná zpráva co přišla 2x bylo nevyžádané obchodní sdělení, že mi cpou službu trezor (ten archív). A pak , kdy mi tam psal úřad, ale to se netýkalo IČA, ke kterému byla DS zřízena! Takže, kdo má máslo potom na hlavě?!
Mám taky spící DS a nic jsem nedostal. Není důvod. Uvědomte si nejprve komu byla 1..1.2023 nátlakem zřízena DS. A následně myslete
23. 3. 2024, 12:44 editováno autorem komentáře
Problem je v tom, že spousta subjektů by se třeba i přihlásila, ale nedostane k ní údaje. Např. spolek, který nemá zapsaného předsedu v Ares. Na dopsání nestačí čestné prohlášení, musí se přidat zápis ze členské schůze, kde byl zvolen. To je občas problém doložit, byť by neměl být. Nicméně ten způsob doručení přihlašovacích údajů je v tomhle na prd, nejde to doručit "na spolek" ale výhradně pouze předsedovi, zapsanému v Ares. Když tam není, nedají to nikomu. Ale běda jak se nepřihlásí. Neomlouvám ten fakt nezapsaného předsedy, jen mi přijde že by ty přístupy šlo doručit i "na spolek".
24. 3. 2024, 12:34 editováno autorem komentáře
Kdepak jste se flakal v listopadu 2021, mohl jste se o sve obavy se Svycary podelit :-)
Pokud nemate dluhy neni problem neco vymyslet :-) Jak vite ze nemate dluhy? Muze se stat omyl a je o nem lepsi vedet predem. Coz je mj. chyba vasi generace ze nechala exekutorskou mafii dojit takhle daleko.
Peticiferny vydaj je bezny vydaj domacnosti.
Neplati procenta z karetni transakce ale stoji cas a personal ty penize spocitat. Dale pak strezeni tech penez. A bezpecnostni sluzba ne prevoz penez.
Nehlede na minimalizaci omylu pri rucnim pocitani.
Co se tyce procent z transakci uz se pracuje na alternativnim systemu.
Pozastavená živnost je stále živnost. Zrušit jí lze během pár minut online https://www.mpo.cz/cz/podnikani/zivnostenske-podnikani/crm-jednotny-registracni-formular/jednotny-registracni-formular---234081/
Tak se příště nechvástejte, že můžete něco dokázat, když nic dokázat nemůžete.
paragraf, podle ktereho muze zak podat opakovane duplicitni prihlasky
Souvislost s datovými schránkami? Čistá nula, že?
podle ktereho se ma zprava v DS oznaci za prectenou/dorucenou po te, co se prihlasi neopravnena osoba
Neoprávněná osoba se nepřihlásí.
pripadne po te, co se nekdo prihlasi ke zcela nesouvisejicimu systemu statni spravy
V takovém případě s eovšem žádná zpráva jako doručená neoznačí.
coz se i zde resi neustale ze?
To že tu vy a jiní neustále řešíte nesmysly, dokazuje akorát to, že věříte nesmyslům, nic jiného.
Zcela umyslne jsem nechal vyhnit jeden ze zde zminenych spamu, a ackoli od nej mam tu notifikaci, tak po 5 mesicich zmizel. Asi sublimaci.
Takže nám ukážete doručenku té zprávy? Tím myslím přímo tu elektronicky podepsanou doručenku, abychom si mohli ověřit její certifikát. Tak na to se těším. Akorát mi moje křišťálové koule hlásí, že se žádné doručenky nedočkáme.
Zatimco vydaje statu okolo neresite. Vite, ono i ty baraky nejaky penize spolykaji - tedy pokud to nepojmete stylem ala komunisti, kdy baraky bez udrzby jen vybydlujete. O propousteni se pise kazdou chvili, ale to byste musel sledovat zpravy a ne dezinformacni webiky... tam vam podobne veci nenapisou, bo se jim to nehodi do kramu :D
Kdepak, oni chteji zapis overeny, coz je legracni, kdyz k te volbe doslo pred ... 30 lety, a stat to v te dobe vubec nezajimalo. Jeste legracnejsi to je, kdyz zadny predseda neni, protoze tu je kolektivni vedeni.
U spolku je to pak o to zabavnejsi, ze spousta z nich nevykonava zadnou ekonomickou cinnost a nema zadne finance ani zadne placene birokraty, a ti lide prevazne rozhodne nemaji zajem vartovat u nejake DS, kdyz ve skutecnosti se statem za posledni desitky let nijak nemeli potrebu komunikovat.
A z ceho ma stat jako podle vas dovodit, ze ti zivnostnici se zitra nerozpomenou a svou prerusenou zivnost neobnovi? :-) A treba zrovna ten ukon ucini datovou schrankou, aby nemusel behat po uradech a koukat na kysele xichty uredniku. Ne, stat nemuze za to ze cesi jsou "setrilkove", co zivnost radsi prerusi nez aby ji museli pozdeji znovu za penize obnovovat. To je cele.
Jiste mr Jirsak., jen co vy dolozite paragraf, podle ktereho muze zak podat opakovane duplicitni prihlasky, pripadne podle ktereho se ma zprava v DS oznaci za prectenou/dorucenou po te, co se prihlasi neopravnena osoba, pripadne po te, co se nekdo prihlasi ke zcela nesouvisejicimu systemu statni spravy atd atd ... coz se i zde resi neustale ze?
Zcela umyslne jsem nechal vyhnit jeden ze zde zminenych spamu, a ackoli od nej mam tu notifikaci, tak po 5 mesicich zmizel. Asi sublimaci.