Německý řetězec Kaufland oznámil datum spuštění svého online marketplace v Česku. Na adrese Kaufland.cz se od 12. dubna začne kromě online nabídky Kauflandu zobrazovat také nabídka zejména nepotravinářského zboží od více než 2 tisíc obchodníků. Firma to oznámila v tiskové zprávě.
„Stejně jako na německém marketplace bude i zde nabídka zahrnovat více než 5 000 kategorií, jako je bydlení, elektronika, zahrada a hobby, kuchyně a domácnost, děti a kojenci, sport a móda,“ říká firma.
V únoru Kaufland spustil obdobný marketplace na Slovensku. Po německém Kaufland.de tak jde o jeho třetí online tržiště. V Česku obchodníky na startu láká na dočasné neplacení provizí a poplatků či na slevu na reklamu na sponzorované produkty.
Marketplace obchodníkům umožňuje rozšířit prodejní kanály nebo nabízet své zboží i bez vlastního e-shopu a přitom využívat infrastrukturu velkého prodejce. V Česku podobně funguje Alza.cz, Mall.cz, Heureka.cz či americký Amazon.