Netradiční marketingová kampaň e-shopu Alza.cz vyvolala ostrou reakci od konkurenčního obchodu Mironet.cz. Ten akci, ve které Alza slibuje vyřizovat reklamace za obchody Mall.cz a CZC.cz, protože to údajně umí lépe, v tiskové zprávě označil za neetickou.
„Aktuální kampaň Alza je vzorovým zneužitím pojmu a hodnoty, kterou na trhu roky budoval Mironet. Společnost Mironet opakovaně řešila reklamace po zkrachovalých konkurentech, například po zkrachovalých společnostech ProCA, Monima, Agen, a dalších. Službu, jakou nabízí Alza, nabídl v minulosti Mironet, ale službu plnohodnotnou a zároveň ji vždy nabídl až poté, co taková společnost skutečně zkrachovala. Jednalo se o nabídku skutečné pomoci,“ argumentuje Mironet.
Podle firmy je kampaň Alzy jen „nekorektní získávání osobních dat od vystrašených zákazníků, aby je následně zahltila obchodními nabídkami.“
Mironet v reakci oznámil, že spouští vlastní kampaň nazvanou Umíme to lépe, v jejímž rámci začne vyřizovat i reklamace od zákazníků Alzy. Příslušný formulář zveřejní na svém webu do 30. září.
„Zákazník, který nakupoval u Alzy od 30. 9. 2021 do 31. 12. 2023 se bude moci u Mironetu zaregistrovat od 1. 10. 2023 až do 1. 2. 2024. Následně je [zboží] bude moci reklamovat kdykoliv v průběhu trvání zákonných práv z vadného plnění (obvykle 24 měsíců od převzetí zboží),“ slibuje e-shop.
Pokud by Mall a CZC skutečně přestaly být schopné vyřizovat reklamace svých zákazníků, slibuje Mironet, že začne vyřizovat i jejich reklamace.
Mironet se podle tiskové zprávy chce v příštím roce stát dvojkou na českém e-commerce trhu. Firma uvedla, že v roce 2022 měla obrat 2,5 miliardy Kč. A za první pololetí letošního roku, kdy trh stagnoval, hlásí růst obratu o 43 %.
V obchodním rejstříku má Mironet zveřejněné nejnovější údaje za rok 2021. Podle nich vykázala firma předloni obrat 2,2 miliard Kč a zisk po zdanění 4,5 milionu Kč.