Mobilní verze se už dávno nedělají, protože to nedává smysl, pro uživatele je to naopak zhoršení služby. Weby se dělají responzivní, aby bylo možné je prohlížet na jakémkoli zařízení. Vždycky mám ohromnou radost,, když je někde odkaz na mobilní verzi Wikipedie, já ho otevřu na počítači a musím hledat, kde je odkaz na normální verzi. Ne, takhle už se to opravdu hezkou řádku let nedělá.
Tak zadám http://justice.cz a koukám, Failed to Connect, tak jim to spadlo, jak to pustili do produkce, aha, https jede, jenom nepřesměrovali nešifrovaný spojení, asi lamovský browsery doplňujou https do url a ti admini jsou taky lamy.
které weby mají dneska nonstop podporu? To není zrovna běžné, zvedlo by to cenu a museli by si to zaplatit.
12/5 je docela standard ve státním i komerčním světě. 24/7 naceňuji poslední dobou u každého druhého projektu, ale zatím si to nikdo z klientů neobjednal (možná to dělám draze nebo není takový zájem).
tady je ta smlouva, kde se to SLA řeší (4.3), článek to jen parafrázuje https://smlouvy.gov.cz/smlouva/soubor/32321019/Servisn%C3%AD%20smlouva%20o%20podpo%C5%99e%20a%20rozvoji%20port%C3%A1lu%20justice.cz.pdf
Cituji, "...nezbavuje Poskytovatele povinnosti udržovat Portál v provozu v režimu 7 dní v týdnu 24hodin denně (24×7),". Jedna věc je povinnost něco dělat a druhá věc je, z čeho se počítá případná sankce za nedodržení, tady se počítá pouze z cca pracovní doby a koreluje s dobou, ve které musí být dostupná on-call podpora, což mohu říct, že je naprosto běžné schéma, ve kterém také dodávám. Tady platí za každých 7 minut výpadku (pod 99% dostupnost) 200 Kč, tj. nějakých cca 24tis denně (můj hrubý výpočet).
Jak to vy řešíte u eshopů? Kolik platíte klientovi za každou nedostupnou hodinu? Počítáte do toho i noc? Nebo to máte na dobré slovo a nemáte žádné sankce? Nebo máte sankce jen do výše platby?
31. 1. 2024, 15:17 editováno autorem komentáře
No já vidím, žez pohledu běžného uživatele upravili design pouze homepage - vše ostatní (dotazy na OR výsledky, insolvenční rejstřík atd..) stále jede "zelený vizuál..
tak to co to je?? transition period.. nebo hotový přechod.. nebo součástí smlouvy (kterou jsem nečetl) byl pouze facelift homepage?
fakt děs
ta zprávička je psaná dost zjednodušeně, z ní ale vede odkaz na článek, který vyšel před týdnem, kde je zase odkaz na stránku se smlouvou a z toho čerpám, proto jsem to tady i přepisoval a opakoval. Nemám žádné interní či neveřejné informace.
Nějak jsem ti právě nerozuměl, mluvíš o dostupnosti mezi 6 a 18 a jestli si dělají srandu, ale to je hlavně o době, z které se počítají sankce a ne dostupnosti samotného webu.
Ta smlouva moc nevybočuje z praxe, není to kdovíjaký průlom a zlepšení, ale za cenu cca 8M na několik let provozu vč. tvorby webu to je pěkné. Stát je schopen za to platit i 100x víc a brát to jako normál.
Přečtěte si ten poslední odstavec celý, řeší se v něm dostupnost a dostupnost nemůže být garantována jen v pracovní dny od 6 do 18 hodin. U takových smluv se přece uzavírá SLA a vůbec nechápu jak bychom my jako firma mohli existovat, kdybychom třeba nějakému eshopu v 18:00 řekli, "sorry, ale rozjedeme to až ráno". Možná je to jen v článku špatně formulováno, ale takhle to prostě vypadá a o 24 tis. denní sankci se v něm taky nic nepíše,