Společný projekt firem Apify, Keboola a TopMonks, který začal v roce 2018 monitorovat umělé navyšování cen u tří největších českých e-commerce hráčů během Black Friday, přidal data o cenách produktů desítky velkých v česku působících e-shopů a spouští webovou verzi.
Projekt pro monitoring poctivosti e-commerce hráčů nově hlídá například Datart, Notino nebo Kasa.cz. Vedle rozšíření počtu sledovaných e-shopů má nově aplikace, kterou je možné stáhnout jako rozšíření do prohlížeče, také vlastní web. Ten má sloužit jako alternativa pro uživatele, kteří nechtějí, nebo nemohou rozšíření do svých prohlížečů instalovat.
“Loni si námi sledované internetoví obchodníci pomocí kouzlení s původní cenou přibarvovali slevy o zhruba deset procent. Proto jsme se na základě poptávky od lidí rozhodli pro letošní rok počet sledovaných obchodů rozšířit na celkem třináct a přidat jednoduché ověření vývoje cen konkrétních produktů na webu,” prohlašuje Jakub Balada z Apify.