Heuréka, LMC a další české firmy se připojily k dopisu Evropské komisi proti chování Googlu

13. 11. 2020

Sdílet

K otevřenému dopisu evropské komisařce Margaret Vestagerové, který si bere na paškál chování Google na internetových trzích, které ovládl, se připojilo také osm českých firem a institucí.

Dopis kritizuje křivení trhu v oblastech, kde Google na internetu dominuje a připojilo se k němu celkem 165 evropských firem a dalších subjektů. Z českých hráčů jej podepsala Heureka, LMC (Jobs.cz), Glami, Favi, Invia, Biano, Unie vydavatelů a mediální dům CZECH NEWS CENTER (Hledejceny.cz).

Společnosti si evropské komisařce stěžují na to, že současné chování Googlu ohrožuje evropské firmy a služby napříč různými odvětvími. Vedle srovnání cen produktů jde například o ubytování, cestování nebo volná  pracovní místa. Z velkých evropských značek dopis podepsaly například společnosti Booking.com, Flixbus nebo Yelp.

„Dopis je impulzem k tomu, aby Evropská komise pomohla zamezit zneužívání dominantního postavení vyhledávače Google pro zvýhodňování jiných Google služeb, aniž by Google umožnil vstoupit do tohoto prostoru konkurentům formou volné soutěže,“ říká Jan Zajíc, CEO Favi.cz.

„Chování Googlu v rámci nakupování zboží je velmi nebezpečný precedens, protože ohrožuje spoustu služeb a firem napříč různými odvětvími. K těmto aktivitám se otevřeně připojujeme už dlouhodobě. Chceme poukazovat na to, že i v online prostředí je dominantní postavení velmi nebezpečné, a v konečném důsledku ohrožuje byznys i spotřebitele,” dodává Tomáš Braverman, CEO Heureka Group.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Externí spolupracovník serveru Lupa.cz a expert na blockchain a kryptoměny. Jako šéfredaktor v minulosti vedl ADASTRA Business Intelligence Magazine a server ITbiz.cz. Dnes pracuje jako redaktor časopisu Forbes.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).