Loňský rok nebyl pro americkou e-commerce platformu Groupon šťastný. Potvrzují to výsledky hospodaření, které firma zveřejnila (PDF). Obrat se z předloňských 967 milionů dolarů snížil na 599 milionů a z předloňského zisku 120 milionů dolarů je čistá ztráta ve výši 234 milionů dolarů.
„Nacházíme se uprostřed transformační strategie, která by měla otevřít plný potenciál Grouponu,“ komentuje výsledky CEO Kedar Deshpande. V letošní roce se podle něj firmy soustředí na vylepšení nabídky svého marketplace, která by měla zvednout zájem zákazníků, dále bude šetřit náklady a zjednodušovat firemní procesy a také snižovat výdaje na marketing.
Šetřit chce Groupon také v personálních nákladech. Celosvětově letos plánuje zrušit asi 500 pracovních pozic. Nejvíce přitom bude propouštět na konci provního pololetí.
Největším akcionářem Grouponu je český fond Pale Fire Capital, který ve firmě aktuálně drží kolem 22 procent akcií. Spolumajitelké fondu Jan Barta a Dušan Šenkypl jsou také členy představenstva. Do firmy přivedli i někdejší šéfku českého Slevomatu Marii Havlíčkovou.
Groupon vznikl v roce 2008 a odstartoval vlnu slevových portálů. V Česku mezi jeho klony patřil například právě Slevomat.