Google změnil pravidla vyhledávání, výsledky mají být rozmanitější

10. 6. 2019

Sdílet

Google
Google

Google v uplynulém týdnu implementoval nový update vyhledávání, výsledky mají díky němu přinášet větší rozmanitost a mnohem méně zobrazení z jedné domény.

V praxi to znamená především to, že se z jedné domény po zadání vyhledávacího dotazu nezobrazí na první stránce více jak dva výsledky.

Google tak reaguje na dlouholeté stížnosti ohledně zaplevelení výsledků u některých dotazů jedinou dobře optimalizovanou doménou. Nové pravidlo ale nebude platit úplně bez výjimky. „V případech, kdy naše systémy vyhodnotí, že jsou výsledky obzvlášť důležité pro konkrétní vyhledávání, se mohou uživatelé s více výsledky z jedné domény setkávat i nadále,“ dodává nicméně Google dále. Google sice nevysvětluje, jakých situací se tato výjimka bude týkat, ale nabízejí se například dotazy na konkrétní značky, nebo jména internetových obchodů, kdy „rozmanitější“ výsledky postrádají smysl. Google tvrdí, že aktualizace nijak neovlivňí ranking stránek. 

Další otázka je, jak se Google bude stavět k přidruženým stránkám a subdoménám, což může v některých případech významně zasáhnout do byznys modelu webů. Google bohužel subdoménám příliš velkou váhu nepřikládá, což se bude týkat i nových pravidel. „Nové pravidlo bude obecně považovat subdomény za součást kořenové domény. Všechny záznamy ze subdomén a kořenové domény budou považovány za součást jediné stránky,“ komentuje Google. Společnost si nicméně vyhrazuje právo na zacházení s některými subdoménami podle odlišných pravidel. 

Nová pravidla by měla ovlivňovat pouze výsledky ze samotného vyhledávacího jádra, neměla by se zatím nijak promítnout do přidružených vyhledávacích služeb, jako jsou top stories, video snippety, nebo obrázky.

Danny Sullivan z Google také upozornil, že aktualizace nemá nic společného s již dříve avizovanou aktualizací vyhledávacího jádra, která začala minulé pondělí, prý se ani technicky vzato o skutečný update nejedná.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Externí spolupracovník serveru Lupa.cz a expert na blockchain a kryptoměny. Jako šéfredaktor v minulosti vedl ADASTRA Business Intelligence Magazine a server ITbiz.cz. Dnes pracuje jako redaktor časopisu Forbes.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).