Google znovu mění svůj vyhledávací algoritmus, proměny se tentokrát dočkala část pro vyhledávání zpráv, v nové podobě by měl výrazně zvýhodňovat originální obsah.
Změna navazuje na sérii updatu vyhledávání, které Google publikoval posledních několik měsíců, zatímco předchozí změny se ale týkaly hlavně samotného vyhledávače, ta aktuální by měla vedle primárního vyhledávání zamíchat kartami zejména v Google News a službě Google Discover.
Podle slov Google došlo k tomu, že je algoritmus schopný lépe identifikovat originální obsah, zvýraznit jej ve vyhledávání a zajistit, aby tam zůstával déle. Čtenáři tak nejprve uvidí originální zdrojový obsah a až následně opisující a odkazující se zdroje. Dosavadní praxe byla taková, že Google dával větší váhu nejnovějším reportům a nejobsáhlejším článkům, což často nahrávalo vzniku obsahu jen pro SEO.
Samotná změna je komplexní a neproběhne naráz, první část zahrnující změnu v hlavním vyhledávání již proběhla v uplynulých měsících, kdy Google také průběžne algoritmus dolaďoval, druhá fáze by měla proběhnout nyní (Google nespecifikoval přesné datum). Google, jak je jeho tradičním zvykem, neposkytl žádné detailní informace o tom, jak přesně nový algoritmus funguje, shodou okolností ale jen před pár dny zveřejnil nová pravidla pro posuzování kvality ve vyhledávání.