Nová verze prohlížeče od Googlu (verze 66) je k dispozici buď prostřednictvím aktualizace, nebo přímo na stránkách Chromu. Kromě různých bezpečnostních oprav a vylepšení, včetně omezeného testovacího provozu Site Isolation, a odebrání důvěry bezpečnostním certifikátům Symantecu (podrobněji o něm píše sesterský server Root.cz) přichází také s novinkou, která se týká videa.
Pokud uživatel přijde na web, který mu automaticky pustí video, mělo by se v novém Chromu spustit ztlumené, bez zvuku.
Chrome má totiž nový přístup k funkci autoplay. Video se podle něj začne automaticky přehrávat jen v případě, že se přehrává bez zvuku. Pravidlo má ovšem výjimky: zvuk je podle nich zapnutý, pokud uživatel projevil zájem o jejich přehrávání.
Ten podle Googlu projeví tím, že si dotyčnou stránku připnul na domovskou obrazovku v mobilním prohlížeči nebo že na desktopu na dotyčném webu sám často videa přehrává. K rozpoznávání uživatelského zájmu Google používá metriku Media Engagement Index.
V praxi to ovšem funguje trochu nepřehledně. Na řadě webů se nám automaticky spouštěné video v Chromu opravdu přehrává ztišené (například Bloomberg, YouTube), na jiných se ale dále spouští se zvukem (například CNN). Na první pohled přitom není jasné, proč se stránky chovají odlišně.