Zatímco návštěvnost největší sociální sítě s rychle rostoucím množstvím lidí v karanténách narůstá a využívání některých služeb v zemích nejhůře zasažených onemocněním COVID-19 narostlo dokonce exponenciálně, příjmy z reklamy se v zemích s rychle se šířící nákazou naopak propadají. Facebook na to upozornil na svém blogu.
„V zemích, kde virus udeřil nejsilněji, vzrostlo meziměsíčně využívání messagingu o 50 %, využívání hlasových služeb a videohovorů v rámci Messengeru a WhatsAppu se zdvojnásobilo,“ píše Facebook, který ale zároveň dodává: „Navzdory většímu využívání našich služeb je naše podnikání nepříznivě ovlivněno stejně jako mnoho jiných po celém světě. Nezpeněžujeme většinu služeb, u kterých zaznamenáváme zvýšenou popularitu a jasně vidíme, jak slábne náš reklamní byznys v zemích, které dnes podnikají nejagresivnější kroky proti šíření onemocnění COVID-19.“
Facebook tvrdí, že hlavní prioritou firmy je momentálně udržet stabilitu služeb, ostatní věci přijdou na řadu později. Mezi rekordmany ve využívání se staly skupinové hovory, jejich popularita například v Itálii vzrostla oproti předchozímu měsíci o 1000 %.