Podle mne je každý kdo utratí za jakoukoliv reklamu na internetu peníze za její pouhé zobrazení totální ňouma, páč není nic jednoduššího než platit pouze provize za přivedení zákazníka který nakoupí či jinak měřitelné akce, ale platit jen za pouhé zobrazení když nelze nijak ohlídat zda to nebude milión botů je hloupost a mediální agentury těm je to šumák těm jde jen o provizi a klidně zbytečně pálí peníze inzerentů
Měření offline reklam je celá věda.
TL;DR: Samotný dopad se měří na skupině (za to placených - ale je to pár šupů, dost často se to dává na charitu) lidí u kterých je známa demografie (žena, 20 let, bydlí na vsi, vlastní motorku a notebook, internet má ADSL atd atp) a to se pak statistikou přepočítává na celou populaci. Kluci statistici jsou šikovní a hračičkové.
Nejsem odborník, ale v hrubých konturách je to nějak takhle:
Radio a TV se měří hlavně píplmetrama (vzpomeňte na Volejte Novu a Železného koláče sledovanosti, to je takový byprodukt ;) ) Bejvalo to tak, že skutečně měli doma krabičku připojenou k televizi do které strkali kartu a měli za úkol ji vytahovat i když jdou třeba na záchod (asi chápete kam tím mířím - ne každý to dělal a nedalo se to zkontrolovat), dnes se používá mnohem sofistikovanější způsob, ale nejsem si jistý jestli o něm smím mluvit, takže nic* ;) - to že se přepočítává stále z placeného vzorku na celou populaci platí pořád.
Pokud mám tisková, je jeden z hlavních ukazatelů prodejnost media - např MFDnes má větší dosah (= prodá víc výtisků) než Moderní Maminka, Moderní Maminka má zase lepší zaměření na cílovou skupinu.
OOH (billboardy, lavičky, prostě outdoor) a Teletext (jj, to ještě pořád frčí, i když se všichni nemůžou dočkat až to umře na nezájem :) ) se měří blbě. Průměruje se počet lidí co "mohli vidět" (jak se to zjistí - opět, nejsem si jistý že o tom smím mluvit, takže nic* :) ), dávají se slevy za to, že billboard vzal vítr nebo lavičku chuligáni atd. Vše se bere od "za to placeného vzorku", ale jak konkrétně to Vám nebudu něco bulíkovat, protože spíš sám nevím...
*: rozhodně si nepředstavujte nějakou černotu ve smyslu kamery na billboardu, to vůbec, všichni se účastní dobrovolně (jsou za to placení) a všichni jsou informovaní co se děje (gdpr a tak)
FB pokladam za nejzrudnejsi socialni sit. Nejen, kvuli podvodum a spiclovani, ale i proto, ze pacha zlociny proti Ustave CR i proti mezinarodnu pravu, dokonce se za uplatky spolcuje i s udavaci, kteri lzou, sami porusuji zasady uzivatelu a bez skutecnych duvodu zadavaji pozadavky k nezakonnym cenzurnim zasahum. A to jsme si mysleli, ze se cenzury zbavime a budeme zit ve svobodne zemi. Ve skutecnosti je vsechno horsi, nez bylo, a ze Zapadu prisla jeste daleko horsi totalita, nez ta, ktere jsme se chteli zbavit..