Poté co Facebook v květnu začal spolupracovat s kanadským nadnárodním e-commerce obrem Shopify a spustil na svých stránkách platformu pro online nákupy, oznámila nově firma, že začíná ve své aplikaci testovat samostatnou záložku Facebook Shop, kde budou všechny veškeré na platformě dostupné e-shopy přehledně k dispozici.
Akcie společnosti na v úterý oznámený krok téměř celý týden reagují prudkým růstem, rekordem je zatím nárůst o 8 % za jediný den. Ve středu se cena akcií Facebooku dokonce na chvíli dostala přes 300 dolarů za kus (momentálně se obchoduje kolem 293 USD), což je dosavadní historický rekord.
Nová funkce bude zatím dostupná pouze ve Spojených státech, uživatelé ji uvidí na všech platformách jako další záložku mezi Messengerem, Skupinami, Událostmi a dalšími záložkami. Jedná se tak o další ze série kroků formy co nejvíce usnadnit nákupy ze svých stránek.
„Představujeme Facebook Shop, nové místo k objevování firem a nakupování produktů v aplikaci Facebook. Facebook Shop usnadňuje lidem vyhledávání produktů od firem, které mají rádi, objevovat nové a nakupovat, to vše na jednom místě. Právě jsme začali testovat v USA. V červenci jsme také na Instagramu spustili doplňkovou nákupní destinaci s názvem Instagram Shop, kde lidé mohou objevovat a nakupovat produkty od tvůrců a značek, a to vše na jednom místě,“ píše internetový gigant ve svém úterním oznámení.