Krátká videa vládnou sociálním sítím a Facebook na trend reaguje globálním spuštěním nové funkce Reels, dosud známé jen z Instagramu. Tu od loňského podzimu testoval zatím jen v USA, teď je nově dostupná v aplikacích pro Android a iOS v dalších více než 150 zemích světa.
Reels jsou krátká videa do 60 sekund, která uživatel natočí na svém mobilním zařízení a může je doplnit různými efekty, hudebním podkresem nebo popisky. Může je pak nasdílet na Facebooku a všechny jeho natočené Reels se ukládají také na speciálním Reels profilu.
„Sledování videa tvoří polovinu času, který lidé na Facebooku a Instagramu stráví, a Reels jsou naším nejrychleji rostoucím formátem,“ tvrdí firma Meta, která obě sociální sítě provozuje.
Šéf společnost Mark Zuckerberg při ohlašování loňských hospodářských výsledků o krátkých videích mluvil jako o jedné ze strategicky důležitých oblastí, do kterých bude Facebook investovat. Čelí totiž konkurenci sítě TikTok, která je na videích založená a která v uplynulém roce rychle rostla.
Facebook se zároveň k Reels snaží přilákat co nejvíce profesionálních tvůrců obsahu, kterým za jejich tvorbu nabízí kromě klasických výnosů z reklamy bonusy ve výši až desetitisíců dolarů měsíčně (ovšem v závislosti na počtu zhlédnutí). V USA, Kanadě a Mexiku teď bude firma testovat také nové reklamní formáty pro Reels.
Na krátkých videích v nejbližší době začne testovat také mikroplatby Stars (Hvězdičky), které spočívají v tom, že si uživatel může nakoupit určitý počet „hvězdiček“ a pak je posílat oblíbeným autorům videí. Za každou obdrženou hvězdičku pak autor dostane 1 cent.
Chcete mít každé ráno v mailu přehled aktuálních článků z Lupy? Objednejte si náš mailový servis a žádná důležitá informace vám neuteče. Objednat si lze i týdenní přehled nebo také newsletter To hlavní, páteční souhrn nejdůležitějších článků ze všech našich serverů.