Evropská komise svým rozhodnutím definovala subjekty, na které se budou vztahovat zvláštní povinnosti podle Aktu o digitálních službách (DSA). Jde o 17 online platforem, kam spadá například Facebook, Twitter, Amazon Store, Alibaba AliExpress, Booking.com, TikTok nebo Wikipedia a dva vyhledávače: Bing a Google. Ty tak jsou zařazeny do kategorií „velmi velkých online platforem“, respektive „velmi velkých online vyhledávačů“, neboť mají alespoň 45 milionů aktivních uživatelů měsíčně.
Všechny vymezené subjekty budou muset do 4 měsíců splnit celý soubor nových povinností podle DSA. Opatření mají posílit ochranu spotřebitelů, a to včetně nezletilých. Mimo jiné se od určených služeb vyžaduje, aby posuzovaly a zmírňovaly systémová rizika a poskytovaly spolehlivé nástroje pro moderování obsahu.
Uživatelé tak dostanou právo být informováni o tom, proč jsou jim doporučovány specifické informace na základě profilování a budou se moci z tohoto profilování také odhlásit. Reklamy se nebudou moci zobrazovat na základě citlivých údajů o uživateli (jako je etnický původ, politické názory nebo sexuální orientace). A platformy budou muset začít označovat všechny reklamy a informovat uživatele o tom, kdo si je zadal. Nebude také povolena cílená reklama založená na profilování nezletilých.
Platformy musejí identifikovat, analyzovat a zmírňovat širokou škálu systémových rizik. Do toho se započítává boj proti nezákonnému obsahu a dezinformacím. Stejně tak budou muset řešit rizika týkající se násilí na internetu a ochrany nezletilých a jejich duševního zdraví. Plány na zmírnění rizik pak bude posuzovat nezávislý audit Komise.