No vidíte, a ve skutečnosti to takhle funguje u všech strojů. Opotřebení, které je ještě v rámci tolerance, může způsobit větší namáhání a v důsledku rychlejší opotřebení jiného dílu nebo nějakou vážnější závadu. Všude je snaha na tohle přijít včas, takže se to monitoruje mnoha různými způsoby – monitoruje se teplota, časové intervaly, různé vůle, výstupy. Problém je samozřejmě jak odlišit nepodstatné drobnosti od těch podstatných. K čemuž se právě dobře hodí AI. No a tahle firma pro ten monitoring využívá zvuk – což má tu výhodu, že není nutné někam do aktivní části zařízení montovat nějaká čidla nebo se připojovat na vestavěná čidla a pravděpodobně to není nutné kalibrovat na to jedno konkrétní zařízení (a po každé výměně součástky znova).
Podstata je ta, že AI může nepřetržitě sledovat všechny eskalátory za provozu, takže může odhalit závadu dřív, než je zjevná pro člověka. Když se závada objeví dřív, je často oprava snazší – třeba na ní stačí noční výluka a není potřeba eskalátor odstavit na několik dní nebo týdnů.
Když jsem psal o mimořádných odstávkách, nemyslel jsem takové, kdy kvůli nečistotě sepne nějaké čidlo. Myslel jsem takové, kdy je eskalátor odstaven několik dní nebo týdnů, když se čeká na dodání náhradního dílu.