CZC jsem miloval.. nakupoval u něj do firem i soukromým osobám.. Od určité doby to nedělám, protože jsou to stejní šmejdi jako Alza (zpoplatnění výdeje byla poslední kapka).. Sám pořizuji IT věci už také jen v Mironetu, kde je svět ještě normální (a ve ztrátě snad nejsou a pevně doufám, že nebudou)..
Ciste muj nazor... mozna kdyby mysleli vice na zakazniky a nezili v te svoje geekovske bubline, jak to, ze jsou "dvojka" (byt ani to nejsou..) je to nejvice dulezite co kazdeho zakaznika zajima, tak by proste rostli jako jini... ta hasteriva komunikace vymezujici se proti jinym soutezitelum na lidi proste nefunguje. A tech, kteri z principu nenakoupi na Alze, aby slis na CZC neni nekonecne mnozstvi.
Ono staci hodit okem na Datart... ten na nejake poradi kasle a dela sluzby pro lidi a ty tahnout. Protoze to, ze to budu mit zitra doma, s vynesenim a zapojenim je pro vetsinu lidi daleko dulezitejsi, nez to, ze mi Hezucky rekne, ze byt druhy je nejvic nejlepsi...
Tak treba vyskoci z te bubliny, zacnou myslet na zakazniky a situace se zlepsi...
Co je špatného na zpoplatnění výdeje? Za mne je nejlepší, když e-shop naúčtuje zákazníkům skutečné náklady, které s konkrétním typem dopravy má. Pokud je nějaký způsob dopravy „zadarmo“, zjevně musí být křížově financován z něčeho jiného – z jiných druhů dopravy nebo z ceny zboží. A já nechci ani v ceně dopravy ani v ceně zboží financovat dopravu pro někoho jiného.
Nejdražší? A to je zajímavé. Alza i Mall jsou u většiny produktů cenově výš, TSB jak kdy, ale často taky. TSB vyhrává odběrem na pobočce zdarma, ale i když se už polepšili, stále jim moc nedůvěřuji s jejich skladovými zásobami, protože jsem několikrát zažil i víc jak týden čekání na produkt, který měl být skladem na mé pobočce i na e-shopu.
No a samozřejmě Alza osobní odběr za 49, zatímco CZC za 29 taky neukazuje na to, že by CZC bylo nejdražší...
A k čemu tedy ty pobočky mají? Nákupů přímo na nich je minimum, to se nemá naprosto šanci zaplatit, smysl to dává právě v kombinaci s eshopem, kdy to poslouží i jako výdejna, přičemž bezplatnost dává konkurenční výhodu. Ale po zpoplatnění jsou ty pobočky CZC upřímně úplně k ničemu. Smysl má možná pár velkých jako je v Praze Hviezdoslavova kvůli servisu, ale třeba Vinohrady jsou po zpoplatnění úplně zbytečné a jsem se ochoten vsadit, že jejich úplné zrušení by jim přineslo větší úsporu než to, co dostanou tím doplatkem.
Jinak osobně jsem CZC v podstatě přestal užívat právě kvůli tomu, není pro mne problém se stavit v Alze v centrále, kde je výdej zadarmo a ani náhodou nejsem jediný. Kdyby CZC skvěle prosperovalo, tak neřeknu ani slovo, koneckonců zákazník si má vybírat. Ale propad tržeb a celková ztráta naznačuje, že jim to asi zas tak skvěle nefunguje...
To je jako kdybyste se ptal, k čemu nabízejí dopravu PPL nebo Českou poštou. No asi proto, aby si zákazník mohl takový způsob dopravy vybrat, ne? Ale to, že nabízejí nějakou službu, neznamená, že tu službu musejí nabízet zdarma. Nevím, co se vám nelíbí na tom, že zákazník platí tu službu, kterou si objedná.
Vy asi používáte odběr na pobočce, takže považujete za konkurenční výhodu, když ji e-shop nabízí zdarma. Lidé, kteří si nechávají poslat zásilky dopravcem, nebo kteří si v jedné objednávce objednají na pobočku víc položek, mohou zase naopak považovat za konkurenční nevýhodu, že doplácejí vyzvednutí na pobočce „zdarma“ těm, kteří tu službu využívají.
Z toho, že vy se jako zákazník chováte nějak, bych neusuzoval, že se tak chovají všichni. Já třeba v Alze nakupuji jenom v případě, kdy se daná věc nedá sehnat jinde, takže tak jednou za pět let. Může za to především jejich uřvaný mimozemšťan a neschopnost Alzy odbavit cokoli jiného, než jejich standardní proces. Ale nedělám z toho závěry, že uřvaný mimozemšťan je to nejhorší, co mohla Alza vymyslet, a že kvůli němu brzy zkrachuje.
Ne - takhle to funguje jen při určitém objemu nákupů. Aby byla doprava do Alzaboxu levnější než vyzvednutí na pobočce CZC, musel bych ročně objednat alespoň 11 nákupů, což třeba v mém případě nebude ani v součtu objednávek na TSB+CZC+Alza...
Pokud se bavíme o zpoplatnění vyzvednutí na prodejně, což byla původní diskuse, je Alza objektivně víc jak 1,5x dražší.
Pokud se chceme bavit o doručování do boxů, tak bude CZC dražší, nicméně já dementoval nepravdivé tvrzení o tom, že CZC je dražší a "ještě" zpoplatňuje vyzvednutí na pobočce.
CZC je odpad nejvyššího kalibru. Nákup bez pojištění právní ochrany a doplňkového pojištění karty a bez nahrávacího studia pro rozbalování zásilek určitě nedoporučuji. Raději zvolit solidní obchod. To není dvojka, je to jednička mezi šmejdy - osobní zkušenost!
Domoci se práva v reklamační řízení nereálné!
6. 12. 2022, 21:57 editováno autorem komentáře
Neplest moznost volby s nenazranosti. Kdyz si vezmu treba Alzu a porovnam ji treba s Mironetem, v drtive vetsine nakoupim u Mironetu za mene penez a jeste po me nikdo zadny poplatek za vydej na pobocce chtit nebude. Postovne bude predpokladam podobne. Bud s jidlem roste chut nebo maji velke shopy vyssi naklady (nemelo by to byt naopak?)
7. 12. 2022, 20:48 editováno autorem komentáře
U Alzy je to dost o tom, že má proti CZC či Mironetu daleko širší záběr. Sám u nich kromě IT nakupuji i leccos jiného - běžně k objednávce přihodím aviváž nebo třeba vnadicí směs pro rybáře atd... Nedá se říct, že bych u nich nakupoval nějak extra často, ale každopádně se to nasčítá. Koukal jsem se do své statistiky za tento rok - pro věci "čistě IT" by mi AlzaPlus smysl nedávalo, ale mám tam ještě o něco víc než jednou tolik zakázek z jiných oblastí a to už pak celkem vychází...
Dosud jsem si to neplatil a obvykle se stavil v Holešovicích (tam je výdej zdarma), ale jak tak koukám na své objemy, tak to možná zaplatím, těch 300 ročně se mi docela vyplatí.
Na okraj mi tohle přijde i naprosto logické obchodně pro Alzu, to bezplatné pohodlné doručení lidi logicky vede k tomu, že tam nakoupí vícekrát.