Do internetové reklamy v Česku loni nateklo rekordních 40 miliard

22. 3. 2021

Sdílet

Výdaje na internetovou reklamu v roce 2020 Autor: SPIR
Výdaje na internetovou reklamu v roce 2020

Objem výdajů do internetové reklamy v roce 2020 dosáhl na 39,5 miliardy korun, což je meziroční nárůst o 15 procent a historicky zatím nejvyšší číslo. Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR), které se statistikou přišlo, odhaduje, že letos by si růst mohl připsat dalších osm procent (42,5 miliardy korun). Situaci prospívá i covid-19 a přesun aktivit do online prostředí.

“Největší část inzertních výdajů připadá na celoplošnou (display) reklamu (27,0 mld. Kč  v ceníkových cenách). Do display reklamy je započítána i reklama v obsahových sítích  (zejména sítě Seznam Sklik, Google Ads a Facebook), RTB formou obchodovaná reklama a  nativní reklama. Druhou nejpoužívanější formou reklamy je reklama ve vyhledávání, do  které investovali inzerenti 11,3 mld. Kč v reálných cenách. Pro katalogové zápisy a  řádkovou inzerci média deklarovala tržby 1,2 mld. Kč v ceníkových cenách,” počítá SPIR. 

Další čísla jsou k dispozici zde (PDF).

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Reportér Lupa.cz a E15. O technologiích píše také do zahraničních médií.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).