Letošní prázdninové měsíce byly jedním z nejlepších období v historii mediální společnosti Disney. Výsledky hospodaření za období od června do konce září překonaly očekávání trhu. Jen streamovací služba Disney+ získala skoro 4,5 milionu nových předplatitelů, dohromady jich má už skoro 123 milionů.
Čtvrtletní tržby celé společnosti byly 22,6 miliard dolarů, meziročně se tedy zvýšily o šest procent. Segment streamovacích služeb, kam kromě Disney+ patří také Hulu, vykázal provozní zisk 321 milionů dolarů. „Ještě před dvěma lety, ve fiskálním roce 2022, přitom tato divize vykazovala ztrátu přes 4 miliardy dolarů,“ upozornil generální ředitel Bob Iger.
Šéf Disneyho vyzdvihl zejména úspěch animovaného rodinného filmu V hlavě 2 a drzé superhrdinské komedie Deadpool & Wolverine. Oba celovečerní tituly výrazně přispěly k růstu provozního zisku celé zábavní divize. Iger dodal, že se do firmy vrátil důraz na kreativitu, a diváci to ocenili: „Jsme nesmírně hrdí na naše výsledky během letní sezóny, kdy jsme se stali prvním studiem, které v roce 2024 celosvětově překročilo hranici 4 miliard dolarů v tržbách,“ řekl.
V segmentu tradičních televizních kanálů se čtvrtletní tržby snížily o šest procent na 2,46 miliardy dolarů, přičemž provozní zisk klesl o 38 % na 498 milionů dolarů.