Placený Deník N oznámil překonání hranice 25 tisíc předplatitelů. „Představuje to pro nás velký zlomový moment, protože přibližně na této úrovni se provozní ztráta mění v provozní zisk,“ uvádí ředitel vydavatelství N media Ján Simkanič.
Deník N má podle něj dnes větší prodaný náklad než Lidové noviny a víc předplatitelů než Právo. „Ani teď není budoucnost vůbec jistá, všechno je to křehké a závislé na mnoha okolnostech a faktorech, z nichž řadu nemáme ve svých rukou, a leccos se může pokazit. Ale na svůj první velký vrchol jsme vylézt dokázali a to nám už nikdo nevezme,“ dodává Simkanič.
Placený Deník N odstartoval na konci října 2018 jako online projekt, který od roku 2019 začal vydávat také tištěnou verzi.
Peníze do projektu na začátku vložila skupina investorů, kteří patřili mezi zakladatele Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky (Silke a Jaroslav Horákovi, Martin Vohánka, Libor Winkler a Jan Žůrek). Později se k nim přidali také zakladatel Mall.cz Ondřej Fryc, zakladatel Jobs.cz Libor Malý a zakladatel Livesportu Martin Hájek.
Deník také vybral přes 7 milionů Kč v crowdfundingové kampani. Projekt se inspiroval slovenským Denníkem N, jehož vydavatelská společnost Denník N a. s. je jedním ze spolumajitelů českého média.
Za rok 2021 Deník N hlásil provozní ztrátu (EBITDA) ve výši přes 5 milionů Kč, o rok dříve to bylo necelých 14 milionů Kč a v roce 2019 skoro 30 milionů Kč.
Chcete mít každé ráno v mailu přehled aktuálních článků z Lupy? Objednejte si náš mailový servis a žádná důležitá informace vám neuteče. Objednat si lze i týdenní přehled nebo také newsletter To hlavní, páteční souhrn nejdůležitějších článků ze všech našich serverů.