První český eGovermentový projekt, systém Czech Point vydal už 32 milionů výpisů. Očekává zároveň rekordní rok. Loni si občané touto cestou pořídili přes 2 a půl milionů výpisů z různých registrů a letos mělo toto číslo být ještě vyšší. Vyplývá to ze statistik, které pro Digitální a informační agenturu (DIA) shromažďuje společnost Newps.cz.
Zatímco loňská čísla výrazně ovlivnila možnost podávat žádosti o mimořádný příspěvek na děti, letos statistiku ovlivnily povinně zřízené datové schránky a převod listinných dokumentů do elektronické podoby.
„I přes postupující digitalizaci procesů veřejné správy má tento systém své nezastupitelné místo,“ říká ředitel Newps.cz Martin Řehořek. Podle něj roste zájem občanů o elektronickou komunikaci se státem a úřady. „Naprosto zřetelně je dlouhodobý trend digitalizace vidět u ověřené konverze dokumentů. Neustále klesá počet konverzí z elektronické do listinné podoby a naopak roste počet konverzí opačným směrem,“ dodává.
Projekt Czech Point byl koncipován jako garantovaná služba pro komunikaci se státem z jednoho místa. Systém má více než 7300 poboček na obecních úřadech, poštách, u notářů, v kancelářích Hospodářské komory, ale i na více než stovce zastupitelských úřadech v zahraničí.