S Vodafone Station vše funguje naprosto v pohodě, osobní zkušenost na tarifu 1000/100 s veřejnou IPv4 + IPv6 přes 6to4, modem samozřejmě v režimu bridge. A popravdě i při vypnuté IPv6 žádný problém.
Pokud by mně stačila IPv6 a DS-Lite, pak bych asi vzal na kabelovce Vodafone služby od T-Mobile, kde je první rok cena 199 Kč měsíčně.
To není jen O2, T-Mobile a Vodafone mají podobné kiksy: zapnutá data u tarifu, kde nemají vůbec být (T-M), výměna staré SIM za novou se změnou telefonního čísla (T-M), změna tarifu na lepší a dražší a následně poskytnutí slevy (VF)...
Přesně o tom, že nabízí slevu tam, kde není, jsem psal. A zařízení jsem objednával přímo speciální pro zhoršené podmínky, po konsultaci s technikem, konkrétní typ - a přišel TP-Link.
Ani se Station to o moc lip nefungovalo, been there (upgradoval jsem si kvuli tomu tarif) - ty bridge jsou proste na novych krabickach zaklety... A fakt tady nestaci hilight na klicove slovicko "VPN". Pouzity protokol proste roli velkou hraje, aneb dabel je skryt v tomto detailu...
U rodicu jsem se na to ve finale proste vykaslal. DS-lite pro jejich use-case nijak neurazi, verejka mi tam staci IPv6... a i oni maji v pohode fungujici dual IPv4/IPv6 konektivitu. A s tim, co tam honi jim v realu vetsina provozu na IPv6 instantne uz dnes lita. Tak proc se rozcilovat s nejakymi 3rd party tunely pro IPv6 a bugy v hardwarovych implemetacich cipu, kdyz tam v realu IPv4 verejku (a tim padem ani bridge) vlastne k nicemu nepotrebuju ;-)
Když ti O2 vadí, tak běž prostě jinam, to je snadné.
Ohledně slevy je to tak, že se vztahuje na součet útraty za všechny služby, takže pochopitelně pokud někdo na těch 600 Kč nedosáhne, tak nemá ani slevu -300 Kč. Je to spíš takové info nebo nabídka, že ta možnost slevy tady je (naopak třeba u předplacených SIM Datamanie možnost -300 Kč z AB není).
K signálu tolik, že ten si napřed nechám někým změřit a podle toho pak volím zařízení, tedy LTE modem, případně doplněný externí anténou. Určitě ne, abych kdesi objednal naslepo TP-Link a pak jenom koukal, že nemám signál. A i kdyby nebyl signál ani od jednoho ze 3 operátorů, tak pořád je možnost třeba Starlinku.
Možná Vás trochu míjí, o co mi jde.
Samotná otravná SMS mi nevadí, ta jen indikuje, že se zase něco šerednýho přihodilo
. Já jen nechápu, proč jim stojí za námahu nastavovat neomezená data u neomezeného tarifu, zdvojnásobovat nulový objem dat, proč nenechají ty služby ve stavu, jak si je nastavím, a proč si neověří, že nabízejí něco, co nelze splnit.
Proč, když uměle inteligentní automatce nahlásím, že volám kvůli nefunkčnímu internetu, mi pošle SMS s internetovým odkazem na chat, kde mi snad poradí technik - a zavěsí?
Proč mi O2 pokaždé nabízí možnost slevy až 300 Kč při platbě nad 600 Kč
u služby, která stojí 450 korun a dvě stovky mi odečítají za nekvalitu?
Proč mi nabízejí IPTV, když jim ohlásím, že rychlost internetu pod 2 Mb/s mi nestačí - když ta služba potřebuje alespoň 10 Mb/s?
Proč, když si objednám nový modem/router na LTE v místě slabého signálu, mi přijde TP-Link, kde návod začíná větou: Umístěte zařízení do místa s dobrým signálem.
? A proč jim přijde divné, když pátrám, proč u té objednávky změnili typ zařízení? A proč jim přijde divné, že to nechci - když cena je stejná?
A proč se (mi) takové věci dějí postupně u prakticky všech operátorů?
Rec neni o OpenVPN - ta pouziva standardni TCP/UDP a tudiz ani na Compalech problem nema. Ale o IP protokolu 41, ktery bali IPv6 primo do IP. A je to proste HW bug... se kterym zapasi treba i zakaznici treba u Virgin Media... no proste neco zbabrali u Intelu, za tohle uplne nejde plisnit operatory.
Jasně, SMS při každé změně, např. aktivace neomezených dat na 24 hodin, jsou otravné (stejně jako třeba emaily od O2 o tomtéž). Naštěstí SMS lze v telefonu nastavit u konkrétního odesílatele do režimu "tichý" a pak se žádná signalizace příchozích zpráv z O2 nekoná (a v případě emailu to zase přesunout někam do složky "hromadné" a pak to chodí jenom tam). Vodafone zase používá tzv. plechovou hubu, která se telefonickým hovorem dotazuje, jak byl člověk (ne)spokojen s vyřízením jeho požadavku přes zákaznickou linku - opět tel. číslo, ze kterého plechová huba vyzvání, dáno do blokace a je klid.
Mimochodem, v Penny jsou poměry jak v hospodě 4. cenové. Prostoru je tam málo, že si lidi s vozíky málem lezou po zádech.
U pokladny ´úplné Kongo, tam je prostoru nejmíň, tam nadávaj protože řada cen se jim na pokladně účtuje jinak než v letáku. Taky na Vietnamce, co si toho odvážejí kvanta.
No jo, tam často padne ostrý slovíčko...
Aktivovali jsme vám data naplnou tarifu, kde žádná data nejsou a být nemají (přišla SMS - už jsem ji smazal, nastavení stejně musel řešit někdo jinej),
k vašemu tarifu jsme aktivovali balíček neomezených dat na prázdninové weekendy(parafráze!) u čistě datpvého připojení...
Nabízíme vám internet po optice až do bytu(letáky ve schránce) - v domě, kde mají jen kabely po UPC a ještě mizerné.
Nevím co máš za operátora a tarif, ale osobně jsem extra vnucování nějakých služeb nezažil. Ano, třeba O2 v mobilu v samoobsluze po přihlášení ukáže nahoře banner na "O2 TV Bronzová za 0 Kč", pak si ten banner posunu doleva a je tam "Zdvojnásobili jsme Data naplno!" a ještě jednou doleva a ukáže se "Vaše letní odměna" (O2 beam nebo O2 tag). Ale tím to končí. Tedy nic, co by mě vadilo. Po přihlášení do samoobsluhy Vodafone vidím akorát banner "Ušetřete 50% na cestovním pojištění" a malý banner "Nabídky - Vám na míru". Tedy opět nic tragického.
Popravdě jsem skoro nikdy nemusel řešit s operátorem slevu či ceny, ale skoro vždy jen to, že zasáhl do nasmlouvaných služeb. Místo čistého tarifu jsou najednou balíčky, co vypnu, to se najednou samo zapne...
A ještě mne aktivně kontaktují s nabídkou dalších služeb. Nabízejí neomezené hovory, když provolám 20 minut za měsíc, všimli jsme si, že nemáte IPTV
- nebo dokonce si nevšimnou, že nemám IPTV, ale nabídnou mi k tomu balíček Sport jen za 75 korun měsíčně
. Ty nabídky jsou někdy prostě absurdní, ale vždy obtěžující.
Tady nejde o to, že bych místo, abych šel do změny, tak si jenom stěžuje v diskuzích, kde s tím ale stejně nikdo nic nenadělá
- jen poukazuji na to, že i když žádnou změnu nechci, operátoři/ISP je stejně dělají.
A je úplně jedno, u kterého (z těch velkých) mám smlouvu - dělají to všichni, a kdo tvrdí, že to nedělá, ten to dělá taky
.
Změnou mohu pár korun ušetřit, ale nešvaru přebalíčkovávání služeb se tak nezbavím.
A, ano, potraviny nakoupím v první krámu poblíž.
Někdo to řeší a ušetří. Jiný to neřeší a platí klidně nesmyslné částky. Buď mu to nevadí, což je v pořádku a jeho věc, anebo vadí a místo aby šel do změny, tak si jenom stěžuje v diskuzích, kde s tím ale stejně nikdo nic nenadělá. Ono je to úplné stejné, jako třeba nakupování v obchodech, kde se také spousta lidí pídí po slevách a tam chodí nakupovat. A nikoliv, že si řekne, že nic řešit nechce a nakoupí v prvním krámě poblíž...
Jinak k těm tarifům - 3 hlavní mobilní operátoři mají zájem takřka výhradně na paušálistech, kterým nabídnou právě neomezené volání a SMS + nějaká data. Pochopitelně s tím, aby člověk platil víc, než spotřebuje, o tom to celé je. A když to někdo ze zákazníků skutečně řešit nechce, tak není nic snadnějšího, než jít k nějakému virtuálovi, který v pohodě nabídne i tarify bez dat. A naopak, kdo chce čistě datovou SIM bez ničeho, tak existuje třeba od O2 Datamánie (v několika podobách dle objemu dat), případně T-Mobile měl také jednu SIM se 100 GB na měsíc nebo má Kaktus Neřešto s rychlostí 2 Mbps (není to moc, ale např. jako záloha se to použít dá) nebo u Vodafone zase lze k hlavní SIM kartě mít za +99 Kč měsíčně OneNumber, což je v podstatě identická eSIM jako ta hlavní a přes SIM 5ber si ji pak v pohodě dám do LTE modemu.
Když se Vám to chce pořád řešit...
Já mám mnohem raději, když si nastavím službu dle potřeb a a nemusím to deset let řešit - pokud něco nechci změnit.
Když se zvedne cena, protože inflace
, tak mi to nevadí. Když mi nabídnou lepší parametry a já to povýším, dobrá.
Ale když prostě oznámí, že ruší tarify bez neomezeného volání a ke všem tarifům přidávají balíček dat, přičemž mi cena stoupne na dvojnásobek (!), a nehodlají akceptovat, že tak jsme si to nedomluvili
, že u datového tarifu pro modem opravdu nepotřebuji neomezená volání, stejně, jako na tlačítkové Nokii nepotřebuji žádná data, že když nastavím na dětském tarifu, že má být bez dat, tak mi to nemají v rámci akce zapínat... to mne štve.
Ne to, že je to dražší - ale že to musím pořád, pořád a pořád okopávat, řešit, nastavovat, telefonovat, chodit na pobočku měnit smlouvy.
Operátor ať si dělá co chce, prostě číslo v případě nespokojenosti přenesu jinam, kde zase bude po nějakou dobu sleva a klid. každopádně v této republice poměrně dobře fungují retence, takže když stávající operátor zdraží a já si nechám v samoobsluze na webu zobrazit OKU, tak je téměř 100% jistota, že se během chvilky ozve někdo z retenčního a vyhádám s ním nezřídka nejenom stejnou cenu jako jsem měl dosud, ale mnohdy i cenu ještě nižší. A i kdyby nakrásně ne, tak prostě odejdu, číslo mně zůstane, což je to hlavní.
Když nejsem se službou nějakého poskytovatele spokojen, tak prostě přejdu jinam. I kdyby to mělo být každý rok. Byť netuším, z jakého důvodu by to nějakému poskytovateli rok fungovalo a potom ne, to poněkud nedává smysl.
A VPN přestane fungovat jak? Jedině blokováním portů (byť i to lze obejít), což ale ISP nemají důvod koncovým userům dělat. Možná někde ve škole ano, ale to zjevně není předmětem této diskuze.
dvojnásobný objem datu tarifu, kde žádná data nejsou,
neomezená data o weekendechu neomezeného datového tarifu,
neomezená volání do všech sítíu čistě datového tarifu pro SIM v mobilu,
IPTV se 150 programy zdarmau připojení s rychlostí 5 Mb/s...
On ISP
je Internet Service Provider
- takže by primárně měl poskytovat službu připojení k internetu.
Chápu, že nejsou charita, ale když jediné, co se u poskytovaného připojení je cena (směrem nahoru), přičemž to zdražení maskují přidáváním dalších služeb, typu IPTV zdarma a set-top-box za korunu měsíčně
, starý router vám přijdou vyměnit za nový, přičemž přestanou fungovat věci, které dosud šly (nové zabezpečení a naše lepší DNS
), případně totálně odstřihnou VPN (to běžný uživatel nepotřebuje...
), tak to je opravdu důvod k zlosti.
Nebo ke změně poskytovatele, ovšem s vědomím, že to zhruba za rok bude stejné.
A, popravdě: komu se chce každý rok hledat a měnit poskytovatele připojení?
Jestli to chodí nebo nechodí je jedna věc a cena je věc druhá. V této debatě šlo o to, že je někdo nespokojen se zdražením u Vodafone, takže jsem napsal, že existují alternativy.
A co se týká toho, že je výhodnější cena nějak časově omezená, tak v tom vůbec žádný problém není, když u mobilního tarifu je přenos čísla otázkou pár dnů a u pevného internetu je to do měsíce.
Jinak jestli někdo doma potřebuje "veřejnou IPv4 adresou a IPv6 alespoň /56", tak bych fakt rád věděl k čemu, když běžný user ani neví, co to IPv4 nebo IPv6 je, natož aby to nějak řešil. Tomu úplně stačí, že internet funguje a tím to končí. Přičemž pokud je někdo náročnější a toto skutečně vyžaduje, tak si holt taky musí připlatit a nečekat, že mu za pár stovek bude nějaký ISP dělat pomyšlení. To skutečně ne, ISP nejsou charita.
Ono je hezké, když Vodafone nabízí připojení za 199 Kč měsíčně po dobu 12 měsíců
, když víte, že pak to bude dražší - a zároveň víte, že v místě to reálně nad 40/4 nechodí. To samé je u O2, které ve stejném místě nabízí nejlevnější připojení za 299 půl roku, pak 599 (minimální tarif je MAX 20/2), ale funguje to cca 15/2, protože nižší/levnější tarif nenabízejí,tak za šest stovek je to fakt bída.
Ono ani tak nejde o to, že ty ceny neustále stoupají, jako spíše o to, že úměrně tomu nestoupá kvalita služby. Pokud mám internet za tři stovky
, a najednou zdraží na dvojnásobek, přičemž jedinou reálnou změnou je, že k tomu přibudou balíčkové bonusy typu IPTV
, které nepotřebuji, nechci a reálně nemám jak využít, pak to rozhodně vnímám negativně.
A zkuste si u velkého operátora objednat do domácnosti samotné připojení k internetu s rychlostí cca 100/100, veřejnou IPv4 adresou a IPv6 alespoň /56, bez balíčků, za rozumnou cenu
- odkážou vás na linku pro firemní zákazníky, kde jsou jiné ceny, a kde se budou divit, proč tam voláte, když nemáte IČO.
Uspějete u menšího providera, pokud v místě působí, ale s rizikem, že za pár měsíců ho některý z těch velkých spolkne - a skončíte zase s balíčkem služeb
, novým routerem a dvojnásobnou cenou za půl roku.
Jako nový zákazník si člověk pomůže zcela jistě, protože právě pro nové zákazníky jsou všemožné slevy, teď má třeba Vodafone mobilní flat úplně bez omezení na 3 měsíce za cenu 299 Kč / měsíc nebo T-Mobile pevný internet 1000/100 Mbps přes kabelovku Vodafone (UPC) dokonce za 199 Kč měsíčně po dobu 12 měsíců. O2 zase nabízela od začátku prázdnin neomezené volání a SMS + 12 GB dat na měsíc (s možností až 10x měsíčně čerpat data bez omezení jak objemu, tak rychlosti) za 0 Kč s možností ukončení k 1. září 2024, resp. člověk může číslo během pár dnů převést jinam. Takže možností je spousta, stačí se v problematice zdejšího telekomunikačního oligopolu aspoň trochu orientovat a nenechat se zbytečně odrbávat.
Tak Vodafone, těžko si lze představit, že jeho postoj ve v souladu se zákonem.
Únor ve vyúčtování: od dubna do října vám změníme tarif [bez info o ceně nebo tarifu]
Duben sms: změnili jsme vám tarif [bez informací na který a za jakou cenu, na webu nic, ve vyúčtování nic]
Květen vyúčtování: změnili jsme vám tarif na XY za ceníkovou cenu (v ceníku se dozvýdám, že je o 145 Kč měsíčně dražší)
Konec května: nesouhlasím se změnou podmínek a chci odstoupit a dostanu odpověď, že již nelze, že jsem tak mohl učinit do konce března, poté co mi informaci o změně napsali do vyúčtování
Mno, těžko tohle je bez porušení zákona, zkusím kam až to VF chce dotáhnout.