Český telekomunikační úřad zaznamenal téměř třikrát víc stížností na jednostranné změny smluv než v dřívějším období. Regulátor o tom informoval v srpnové monitorovací zprávě. Stížnosti zákazníků mířily především na operátory Vodafone a O2 Czech Republic.
Část z nich přitom souvisela s rušením tarifů dříve nabízených virtuálem O2 Family, nebo s rušením některých tarifů nabízených dříve přímo ze strany O2. V důsledku toho byli zákazníci informováni o převodu na aktuální tarify tohoto poskytovatele.
Také u Vodafonu bylo důvodem stížností na jednostranné změny smlouvy rušení starších tarifů a převod zákazníků na tarify z aktuální nabídky. Monitorovací zpráva neuvádí, na kolik byly tyto stížnosti důvodné, ani jak jsou ze strany úřadu vyřizovány.
Operátor přitom v případě zákazníků s kabelovým připojením (dříve přes UPC) v několika po sobě jdoucích vyúčtováních uváděl nekonkrétní upozornění, že v příštích dvou měsících hodlá jednostranně změnit smlouvu a změnit původní tarif na jiný. Aby tato změna mohla být platná, musí obsahovat konkrétní datum, ke kterému ke změně tarifu dochází.