ČTÚ prověří výši poplatků, které operátoři účtují za vrácení kreditu při přenosu čísla

22. 5. 2020

Sdílet

Mobilní telefony - dav Autor: Depositphotos

novelou zákona o elektronických komunikacích, která platí od letošního dubna, získali zákazníci mobilních operátorů také možnost požádat u předplacených služeb při změně operátora o vrácení nespotřebovaného kreditu. 

Zákazník si musí o vrácení požádat a operátor mu za vrácení může naúčtovat skutečné náklady, které mu s operací vzniknou. Viz odstavec 9 §34 zákona o elektronických komunikacích:

Opouštěný poskytovatel služby na žádost spotřebitele využívajícího předplacené služby podanou nejpozději do 30 dnů ode dne ukončení smlouvy vrátí zbývající zůstatek předplatného. Vrácení zůstatku může být zpoplatněno, pouze pokud je tak uvedeno ve smlouvě, a výše zpoplatnění musí odpovídat skutečným nákladům, které opouštěnému poskytovateli služby prokazatelně vznikly při vrácení zůstatku.

Jak v květnové monitorovací zprávě informoval Český telekomunikační úřad (ČTÚ), trojice infrastrukturních českých operátorů si za vrácení začala účtovat fixní poplatky. Ty jsou vzhledem k obvyklým částkám nabíjeným na předplacených kartách poměrně vysoké: O2 požaduje 199 Kč, T-Mobile 118,98 Kč a Vodafone 149 Kč.

„Výši účtovaných poplatků úřad prověří,“ konstatuje ČTÚ.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).