V obecné rovině... Takže dle ČTÚ má být spolek pasivní a v žádném případě se nemá snažit získat nové členy, protože pokud to dělá tak podniká? To je zajímavý výklad.
Nicméně na druhou stranu ČTÚ chápu, protože některé subjekty prostě zastírají podníkáním zakládáním spolků apod. a je to viditelné obcházení zákona. Holt není to jen černé nebo modré nebo červené.
...přebíral klienty komerční konkurenci...
- a o tom to je - jestliže ale tzv. "komerční konkurence" - v tomto případě se velmi pravděpodobně jedná o zavedené mobilní operátory, ale i velké společnosti poskytující bezdrátové připojení k internetu na území několika krajů, poskytuje své služby za nesmyslnou cenu a navíc tyto služby jsou nekvalitní, vzniká tím prostor pro komunitní poskytovatele připojení, které svým členům poskytují mnohem lepší služby navíc většinou za méně peněz než tzv "komerční konkurence" - té to samozřejmě ale vadí a brání se ne zkvalitňováním nebo zlevňováním služeb, ale jak je v česku zvykem, udavačstvím úspěšnější konkurence.
Stačí trochu zapátrat na internetu a zjistí se, že nejlépe hodnocená připojení poskytují právě ti menší poskytovatelé a rozhodně ne velcí operátoři.
16. 1. 2020, 16:04 editováno autorem komentáře
Já bych to přeložil tak, že ČTÚ chrání ty poskytovatele služeb, kteří plní své povinnosti (ohlášení, výkazy atd.) proti těm, kteří ne, i když efektivně dělají totéž. Ano, ti největší samozřejmě ohlášení mají, ale nejsou to jen oni, jsou to i malí poskytovatelé ve stejném regionu.
Sekundárně je to IMHO jasná deklarace ochrany spotřebitelů i vůči spolkům (povinné parametry smluv, limity úvazků a pokut, reklamace, námitky a další).
Aleši vy tu definici vnímáte špatně, hlavně ten pojem "dosažení zisku". Berete to příliš formalisticky jako položku na výkazovce, ale tím ziskem je primárně myšleno zvyšování hodnoty podniku/firmy/podnikání. Protože je mnoho subjektu, co zisk jako takový netvoří, ale tvoří hodnoty, kterými zvyšuji hodnotu své firmy/podnikání a o to jde. Ostatně spousta podnikatelů zisku jako takového dostahovat nechce a mají jej nulový, pak by tedy z vašeho pohledu nepodnikali a nebyli podnitateli.
A pokud subjekt směřuje k tomu, aby zvyšoval svou hodnotu, tak je pak možno na to pohlížet jako na o podnikání, které se skryje za líbivý spolek.
Ostatně podobných situací zde bylo mnoho, typicky to bývá u dotací, kdy v divočejší době si někteři budovali tenisové kurty za dotace s tím, že je bude držet spolek a budou přísutpné veřejnosti, pak se formalisticky udělal otevírací doba v noci v sobotu pro veřejnost a ve zbylém času to bylo jen k užívání zakladatele spolku. Také to neuspělo apod.
A podobných případů, kdy někdo kreativně využíval možnosti, které mu pak soudy smetly je opravdu hodně.