ČRo Plus denně zapíná přes 100 tisíc lidí, poslechovost Frekvence 1 klesá

15. 5. 2019

Sdílet

Český rozhlas - logo Autor: Český rozhlas

Oficiální průzkum poslechovosti rozhlasových stanic Radioprojekt zveřejnil data za období posledního čtvrtletí loňského roku a prvního čtvrtletí letošního roku. Nejposlouchanější stanicí na trhu zůstává komerční rádio Impuls, následují Radiožurnál a Evropa 2.

Radost naopak nemá Frekvence 1, která sice zůstala na čtvrté pozici, ale oproti poslednímu měření (za druhé pololetí 2018) si pohoršila o 45 tisíc posluchačů. A při meziročním srovnání stejných období je pokles ještě citelnější, o 110 tisíc posluchačů.

Polepšily si stanice ČRo Dvojka (výzkum ještě nepostihuje aktuální programové změny) a ČRo Vltava, stejně jako stanice mluveného slova ČRo Plus. Zpravodajsko-publicistický program překročil hranici 100 tisíc posluchačů v průměrném dnu, ladí ho 110 tisíc zájemců.

Průměrná denní poslechovost celoplošných rozhlasových stanic (v tisících posluchačů)

Stanice 4Q 2018–1Q 2019 3Q 2018–4Q 2018
Rádio Impuls 1036 1051
ČRo Radiožurnál 882 899
Evropa 2 853 890
Frekvence 1 685 730
ČRo Dvojka 326 288
ČRo Plus 110 92
ČRo Vltava 63 61
ČRo Jazz 10 6
ČRo Radio Wave 9 12
Rádio Zet 9 8
Rádio Junior 8 7
ČRo D-dur 7 5

Z nadregionálních sítí se nejlépe daří Hitrádiím (664 tisíc posluchačů denně) a rádiu Blaník (586 tisíc). Mezi regionálními rádii je nejúspěšnější ČRo Brno (103 tisíc) a Rádio Krokodýl (101 tisíc).

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).