Čínská videoherní společnost Virtuos s mezinárodním vedením a působností zakládá vývojové centrum v Praze. Pod oficiálním názvem Virtuos Labs – Prague se bude soustředit zejména na optimalizaci, síťařinu, mobilní vývoj a uživatelské rozhraní (UI).
Virtuos se zaměřuje na zakázkový herní vývoj a na portování her pro různé platformy. Dělá pro největší hráče na světě (mezi klienty patří 23 z 25 největších firem v oboru), kteří typicky potřebují své dílo dostat na další platformy.
Ve Virtuosu je už nějakou dobu česká stopa. Lukáš Codr vedl centrálu v Chengdu a nyní pro firmu pracuje v Dublinu.
Ředitelem českého R&D se stal Jan Herodes, dřívější šéfredaktor časopisu Level, vedoucí v Bohemia Interactive a šéf pražské firmy Grip Digital, která kromě svých titulů rovněž dělá portování a zakázkový vývoj her. Technickým šéfem se stal Otakar Nieder se zkušenostmi z Bohemia Interactive Simulations nebo Gripu.
Číňané chtějí letos v Praze nabrat asi dvacet lidí. Tým bude spolupracovat s pobočkami ve Varšavě, Lyonu a Montpellier.
Češi mají podporovat online služby, DevOps, implementaci UI do her, spoluvyvíjet mobilní tituly a adaptovat PC a konzolové hry na mobily. Dále mají řešit optimalizaci výkonu CPU a GPU skrze všechny platformy.
S příchodem Virtuosu se zvětšuje čínská přítomnost v tuzemském herním byznysu. Tencent vlastní minoritu v Bohemia Interactive a ByteDance má podíl v Madfinger Games.
Virtuos funguje od roku 2004 se sídlem v Singapuru. Má přes 3500 zaměstnanců ve 22 zemích světa. V Evropě jich je asi pět set.