Alza.cz spustila v Česku a na Slovensku takzvané skupinové nákupy, inspirovala se zřejmě u čínských e-shopů.
Koncept je jednoduchý, čím více lidí přivedete ke koupi téhož produktu, tím větší můžete získat slevu. Lidé se k podobným nákupům zpravidla organizují prostřednictvím sociálních sítí, v západním světě hlavně prostřednictvím Facebooku.
Po založení skupiny se zboží pro zákazníka automaticky rezervuje a zároveň se vygeneruje webová adresa, přes kterou se do jeho skupiny mohou připojit další zájemci. Na organizaci skupiny pro konkrétní nákup bývá časový limit, pokud se v dané lhůtě skupina nenaplní, mají zákazníci dvě možnosti: buď doplatí rozdíl, nebo nákup zruší a e-shop jim vrátí peníze.
Alza umožňuje tímto způsobem nakoupit zatím jen několik set položek ze svého obřího sortimentu, postupně by se ale jejich počet měl rozšiřovat. Produkty zahrnuté do skupinových nákupů lze na webu identifikovat piktogramem „Sdílej a ušetři“. Stejný koncept chce firma spustit v dohledné době takév Maďarsku a Rakousku.
„Nabíječka AlzaPower stojí běžně XY Kč. Přes Sdílej a ušetři ji lze získat buď se slevou 30 %, pokud stejný produkt zakoupí během týdenního limitu 10 lidí, nebo se slevou 15 % v případě alespoň 5 nakupujících. Každý člen skupiny tak může získat produkt výhodněji,“ popisuje princip místopředseda představenstva Alza.cz Tomáš Havryluk.