Českým e-shopům na začátku roku meziročně klesl obrat, v dubnu se to má obrátit

5. 4. 2023

Sdílet

E-commerce - e-shop - potraviny Autor: Depositphotos

Loňský propad tržeb v tuzemských e-shopech se nezastavil ani na začátku letošního roku. Podle statistik nákupního rádce Heureka.cz v prvním čtvrtletí klesl obrat české e-commerce meziročně o 13 procent. Informovala o tom agentura ČTK.

E-shopů je v Česku víc, než se říká. Většina firem má obrat do 20 milionů a pětina není na srovnávačích Přečtěte si také:

E-shopů je v Česku víc, než se říká. Většina firem má obrat do 20 milionů a pětina není na srovnávačích

Důvodem je podle Heureky snížená poptávka po zboží, která se projevila zejména v lednu. Na situaci se podepsal růst cen energií, inflace a ekonomická nejistota, která zákazníky přiměla k většímu porovnnávání cen a k tomu, že nakupují hlavně nezbytnosti.

V únotu a březnu trh zaznamenal oživení, které ale nedosáhlo čísel z předchozích let. „Při pohledu do budoucna očekáváme, že duben bude přelomovým obdobím a že se lidé vrátí k on-line nakupování,“ cituje agentura šéfa Heureky Tomáše Bravermana.

Obrat českých e-shopů loni meziročně spadl o 12 procent na 197 miliard korun, uvedla v lednu Heureka a Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Podle předpovědí APEKu by se e-commerce měla vrátit k meziročnímu růstu v druhém pololetí letošního roku.

Provozovatel e-shopu Mamut.cz chce do insolvence, dluží skoro 2 miliardy Kč Přečtěte si také:

Provozovatel e-shopu Mamut.cz chce do insolvence, dluží skoro 2 miliardy Kč

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).