Loňský propad tržeb v tuzemských e-shopech se nezastavil ani na začátku letošního roku. Podle statistik nákupního rádce Heureka.cz v prvním čtvrtletí klesl obrat české e-commerce meziročně o 13 procent. Informovala o tom agentura ČTK.
Důvodem je podle Heureky snížená poptávka po zboží, která se projevila zejména v lednu. Na situaci se podepsal růst cen energií, inflace a ekonomická nejistota, která zákazníky přiměla k většímu porovnnávání cen a k tomu, že nakupují hlavně nezbytnosti.
V únotu a březnu trh zaznamenal oživení, které ale nedosáhlo čísel z předchozích let. „Při pohledu do budoucna očekáváme, že duben bude přelomovým obdobím a že se lidé vrátí k on-line nakupování,“ cituje agentura šéfa Heureky Tomáše Bravermana.
Obrat českých e-shopů loni meziročně spadl o 12 procent na 197 miliard korun, uvedla v lednu Heureka a Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Podle předpovědí APEKu by se e-commerce měla vrátit k meziročnímu růstu v druhém pololetí letošního roku.