Český startup Meiro zakotvený v Singapuru a s kancelářemi v Praze získal svou první investici rizikového kapitálu. Jde o kolo pre-seed o velikosti tří milionů dolarů, asi 68 milionů korun. Investoři jsou rovněž ze Singapuru, jde o fondy Wavemaker a skupinu “andělů” Angel Central.
Meiro funguje od roku 2018, firmu založili Jana Marlé-Žižková, Pavel Bulowski a Vojtěch Kurka. Všichni pracovali jako datoví konzultanti v jihovýchodní Asii. Bulowski byl první “obchoďákem” českých Socialbakers (nyní Emplifi) v tomto regionu. Marlé-Žižková v Česku vedla SAS nebo marketing pro Sybase (dnes SAP).
Meiro je zisková společnost, která chce externí kapitál použít na rychlejší expanzi. Doposud působila zejména ve střední Evropě a Asii, nyní se chystá na Blízký východ. Tým se má rozrůst z padesáti na sedmdesát lidí.
“Vždy jsme sice byli soběstační, nicméně tato investice nám pomůže rozvoj našich aktivit výrazně urychlit a posílit přítomnost na mezinárodním trhu, kde někteří z konkurentů v současnosti spíše oslabují a šetří,” popsala Marlé-Žižková.
Meiro je datová platforma umožňující pochopit preference zákazníků a cílit marketingové kampaně. Zaměřit se chce na působení “ve světě bez cookies”.
“Meiro funguje na principu CDP (customer data platform), který rozvíjí principy CRM (customer relationship management) do daleko efektivnější formy – umí využít data bez ohledu na jejich zdroj. Pracuje totiž mimo jiné i s behaviorálními signály nebo offline daty. Meiro vystupuje za hranice pasivního nástroje – zvládá jak příjem dat, jejich čištění, správu i personalizovaný marketing, který prokazatelně zvyšuje ROI (návratnost investic),” shrnul startup.
Kombinují se tedy transakční data zákazníků, data o chování na webech, v aplikacích a dalších takzvaných touchpointech. Meiro se také přirovnává ke kombinaci CRM a Google Analytics. V současné době probíhá rozšiřování komunikačních kanálů a po integraci e-mailu přibude také verze pro WhatsApp.
Podle Meira je v současné době mezi firmami cítit poptávka po nástrojích schopných sbírat a zpracovávat svá vlastní data, což je s přibývajícím takem na ochranu soukromí zákazníků stále složitější.
Startup se soustředí hlavně na finanční sektor, retail včetně e-commerce a mediální domy. Mezi zákazníky má Czech News Center, Home Credit, Dr.Max Group, BCA nebo Société Générale.