Česká e-commerce je stále v postcovidovém poklesu, v posledním čtvrtletí spadla o 11 procent

5. 10. 2023

Sdílet

E-commerce - e-shop - klávesnice Autor: Depositphotos

Obrat českého e-commerce trhu ve třetím čtvrtletí spadl o jedenáct procent. Alespoň podle dat společnosti Heureka. Oproti předchozím třem měsícům si obrat pohoršil o tři procentní body. Očekávané zlepšení se tak prozatím nedostavilo.

Lidé podle Heureky kvůli obavám z vysokých cen odkládají své nákupy, hledají výhodné nabídky i při nákupu levnějšího zboží a čekají na slevové akce. Obecně jde o složitou postcovidovou situaci, kdy e-commerce rostl, pak se ale začal vlivem inflace a dalších ekonomických faktorů propadat.

“Očekávali jsme pozitivnější výsledky, vinou obav z dalšího zdražování a také nasycenosti trhu během pandemie se však celkový obrat české e-commerce v meziročním porovnání ani tento kvartál nedostal ze záporných hodnot. Celkově se za uplynulé čtvrtletí zastavil na –11 procentech, nicméně tentokrát vidíme na úrovni e-shopů velké výkyvy v jejich výsledcích,” shrnul šéf Heureky David Chmelař. Podrobnější čísla jsou zde.

Obrat českého e-commerce v roce 2021 činil 223 miliard korun a nepřetržitě rostl řadu let. Loni se propadl na 197 miliardy, uvedla už dříve Asociace pro elektronickou komerci.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Reportér Lupa.cz a E15. O technologiích píše také do zahraničních médií.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).