Obrat českého e-commerce trhu ve třetím čtvrtletí spadl o jedenáct procent. Alespoň podle dat společnosti Heureka. Oproti předchozím třem měsícům si obrat pohoršil o tři procentní body. Očekávané zlepšení se tak prozatím nedostavilo.
Lidé podle Heureky kvůli obavám z vysokých cen odkládají své nákupy, hledají výhodné nabídky i při nákupu levnějšího zboží a čekají na slevové akce. Obecně jde o složitou postcovidovou situaci, kdy e-commerce rostl, pak se ale začal vlivem inflace a dalších ekonomických faktorů propadat.
“Očekávali jsme pozitivnější výsledky, vinou obav z dalšího zdražování a také nasycenosti trhu během pandemie se však celkový obrat české e-commerce v meziročním porovnání ani tento kvartál nedostal ze záporných hodnot. Celkově se za uplynulé čtvrtletí zastavil na –11 procentech, nicméně tentokrát vidíme na úrovni e-shopů velké výkyvy v jejich výsledcích,” shrnul šéf Heureky David Chmelař. Podrobnější čísla jsou zde.
Obrat českého e-commerce v roce 2021 činil 223 miliard korun a nepřetržitě rostl řadu let. Loni se propadl na 197 miliardy, uvedla už dříve Asociace pro elektronickou komerci.