Česká republika má jako jedna z prvních zemí oficiální zastoupení na JD.com, vedle Alibaby největším e-commerce tržišti v Číně. Aktivitu rozjela kancelář CzechTrade v Pekingu, která výrobcům se zalistováním a prodeji pomáhá.
“Čínští spotřebitelé mohou nyní nakupovat kvalitní české zboží,” uvádí ředitel CzechTradu v Pekingu Jan Bejkovský. Začíná se s výrobky od firem Isoline, pivovar Albrecht a Dr. Müller Pharma. “Budujeme značku české kvality na největším e-commerce trhu světa a již se těšíme na výběr dalších českých firem s potenciálem.”
JD.com má roční tržby kolem 150 miliard dolarů. Tržní hodnota na newyorské burze NASDAQ činí 88 miliard dolarů.
Podnik lze na západě přirovnat třeba k Amazonu. Masivní tržiště aktivně investuje do nových oblastí jako jsou autonomní vozy a droni na rozvážku zboží, skladová umělá inteligence a podobně.
CzechTrade na JD.com není jedinou zdejší aktivitou, která skrze e-commerce pomáhá v expanzi českých značek do Číny. Jak jsme na Lupě psali, v Praze působí společnost Huajie zprostředkovávající vzájemný obchod.