Česko rozjíždí prodej na JD.com, jednom z největších online tržišť v Číně

17. 3. 2022

Sdílet

CzechTrade a JD.com Autor: CzechTrade
CzechTrade a JD.com

Česká republika má jako jedna z prvních zemí oficiální zastoupení na JD.com, vedle Alibaby největším e-commerce tržišti v Číně. Aktivitu rozjela kancelář CzechTrade v Pekingu, která výrobcům se zalistováním a prodeji pomáhá.

“Čínští spotřebitelé mohou nyní nakupovat kvalitní české zboží,” uvádí ředitel CzechTradu v Pekingu Jan Bejkovský. Začíná se s výrobky od firem Isoline, pivovar Albrecht a Dr. Müller Pharma. “Budujeme značku české kvality na největším e-commerce trhu světa a již se těšíme na výběr dalších českých firem s potenciálem.”

JD.com má roční tržby kolem 150 miliard dolarů. Tržní hodnota na newyorské burze NASDAQ činí 88 miliard dolarů.

Podnik lze na západě přirovnat třeba k Amazonu. Masivní tržiště aktivně investuje do nových oblastí jako jsou autonomní vozy a droni na rozvážku zboží, skladová umělá inteligence a podobně.

CzechTrade na JD.com není jedinou zdejší aktivitou, která skrze e-commerce pomáhá v expanzi českých značek do Číny. Jak jsme na Lupě psali, v Praze působí společnost Huajie zprostředkovávající vzájemný obchod.

Placení obličejem v Číně:

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Reportér Lupa.cz a E15. O technologiích píše také do zahraničních médií.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).