Česká televize vypsala veřejnou zakázku na hloubkový audit nákladů

28. 12. 2020

Sdílet

Česká televize Autor: Filip Rožánek

Česká televize vyhlásila veřejnou zakázku na hloubkovou analýzu nákladů. Zájemci se mohou hlásit do 29. ledna 2021. Zakázka má čtyři části – analýzu personálních kapacit, analýzu využívání interních a externích výrobních kapacit, analýzu rozhodování o nákupu majetku či služeb a analýzu systému alokace nákladů na pořad a na interní výkony.

Hloubkovou analýzu nákladů doporučila Rada České televize na svém červnovém zasedání. „Česká televize průběžně usiluje o maximální hospodárnost a efektivnost svých aktivit. Přesto, bude-li zachován i nadále dnešní stav jejího financování, bude nucena začít veřejnou službu omezovat, neboť ji nelze při stávajícím modelu financování v současné šíři a kvalitě dlouhodobě zajistit. Poptávaná analýza je tedy jedním z posledních možných kroků k vyhodnocení hospodárnosti klíčových procesů a optimálnímu využívání lidských a výrobních kapacit,“ stojí v zadávací dokumentaci.

Analýzou projde jak ústředí České televize v Praze, tak její studia v Brně a v Ostravě. Základním kritériem hodnocení nabídek bude jejich ekonomická výhodnost. 

„Kvalita a množství pořadů v rámci ČT se v průměru nesmí zhoršit/zmenšit, zároveň ale uvítáme jakékoliv procedury a výsledná doporučení, která umožní lépe alokovat personální a technické zdroje do činností/programů s vyšší přidanou hodnotou na úkor pořadů spíše doplňkových (míněno však nikoliv ekonomicky, ale z hlediska plnění úkolů média veřejné služby),“ poznamenává zadávací dokumentace k očekávaným posudkům. „Závěry analýzy samozřejmě mohou případně konstatovat, že výraznější úspory bez rušení či snížení kvality nejsou možné (a případně může dodavatel takové úspory i kvantifikovat), ale primárně účastník naplánuje procedury na hledání úspor tam, kde úspory neohrozí kvalitu či rozsah služby,“ upozorňuje dokument.

Hloubková prověrka potrvá podle dřívějších informací přinejmenším půl roku. Na přípravě zakázky se podílel člen Rady České televize Pavel Kysilka.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).