Hlavní navigace

Česká televize poprvé měřila sledovanost také v aplikacích na smart TV

26. 6. 2024

Sdílet

Stíny v mlze Autor: Česká televize

Druhá řada detektivního seriálu Stíny v mlze přilákala ke stanici ČT1 každé pondělí v průměru 1,27 milionu diváků. Česká televize kromě živé a odložené sledovanosti poprvé zjišťovala také divácký zájem v aplikacích pro chytré televizory.

„Odložená sledovanost byla u druhé řady Stínů v mlze výrazná, nejvíce diváci seriál sledovali zpětně přímo v televizi. Poslední díl si v samotný den odvysílání pustilo odloženě 259 tisíc diváků, za celý seriál pak přidává odložená sledovanost dalších 67 % diváků navíc k živému vysílání,“ říká výkonná ředitelka výzkumu a programových analýz Renata Týmová.

„Během sedmi dnů po odvysílání premiéry si díl pustilo v iVysílání v průměru 109 tisíc diváků. Vůbec poprvé Česká televize měřila sledovanost také z aplikací v chytrých televizích, celkem tímto způsobem sledovalo seriál v průměru dalších 15 tisíc diváků,“ dodala Týmová.

Podobně jako u první řady si seriál nejvíce diváků našel ve věkové skupině 45–64 let, ve stejné míře zaujal ženy i muže. Nejvyššího podílu na sledovanosti pak pořad dosáhl u vysokoškolsky vzdělaných. Z pohledu regionu registruje Česká televize nadprůměrný výsledek v Praze nebo u moravských regionů.

Průměrný podíl na sledovanosti byl podle dat ATO/Nielsen 33,09 %. Všech dvanáct dílů seriálu režiséra Radima Špačka se řadilo mezi nejsledovanější pořady týdne napříč všemi stanicemi. Televize kromě toho ve vlastním výzkumu zjišťovala, spokojenost diváků, na desetibodové škále seriál obdržel průměrné hodnocení 8,7. 

„Pokračování seriálu bývá trochu risk. Málokdy jsou druhé a další řady hodnoceny lépe než první řada. U Stínů v mlze se nám to povedlo.  Kvalitativní parametry ukazují, že diváci druhou sezonu hodnotí lépe. Mám z toho velkou radost a děkuji celému štábu a hercům za nasazení,“ říká kreativní producentka Kateřina Ondřejková.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).